StoryEditor

Rast slovenského internetového trhu v treťom štvrťroku spomalil

12.12.2011, 23:00

A depresia sa očakáva aj v budúcich kvartáloch.

Slovenský internetový trh narástol v treťom kvartáli medziročne o 12,1 %. Po druhom štvrťroku, kedy trh internetovej reklamy na Slovensku narástol o vyše 22 %, ide o spomalenie nárastu.

Spomedzi typov internetovej reklamy najväčší podiel dosiahla bannerová reklama s 40,6% (3,88 mil. €), na druhom mieste s 33,2 % nasleduje vyhľadávanie (3,1 mil. €) a tretie miesto dosiahla riadková inzercia s podielom 17,8 % (1,7 mil. €). Aj v treťom štvrťroku zaznamenal v medziročnom porovnaní pokles iba email (- 36,1 %).

Zmeny nastali i v poradí odvetví. V treťom štvrťroku najviac investovalo telekomunikačné (17,7%), motoristické (15,7%) a finančné odvetvie (14,7 %). Zmenou je aj výmena poradia odvetví, ktoré v druhom štvrťroku dosiahli štvrté a piate miesto. Štvrté miesto patrí inému potravinárskemu tovaru (10,6%) a na piatom mieste sú s 7,4% iné rôzne služby, ktoré zahŕňajú reklamu na vzdelávanie, politickú reklamu alebo reklamu na realitné služby.

"Predpokladám, že zadávatelia sa už pripravujú na oznamovanú krízu a radšej šetria v predstihu. Je tiež možné, že sa rozhodli časť prostriedkov presunúť na vianočné kampane, čo zistíme na základe výsledkov za štvrtý kvartál," zhodnotila pre Stratégie Veronika Pizano, výkonná riaditeľka IAB Slovakia.

3Q/2011

bannerová

sponzoring

email

search

riadková
inzercia

rich
media

lead
generation

slotting
fees

celkovo
v EUR

celkovo
v EUR

3 886 097 €

228 873 €

94 566 €

3 177 057 €

1 700 097 €

238 894 €

176 340 €

68 516 €

9 570 439 €

podiel

40,6%

2,4%

1,0%

33,2%

17,8%

2,5%

1,8%

0,7%

 

 

3Q/2011
v EUR

bannerová

sponzoring

email

search

riadková
inzercia

rich
media

lead
generation

slotting
fees

celkovo
v EUR

2010

3 811 476 €

161 595 €

148 026 €

2 614 574 €

1 507 977 €

185 032 €

84 366 €

26 861 €

8 539 907 €

2011

3 886 097 €

228 873 €

94 566 €

3 177 057 €

1 700 097 €

238 894 €

176 340 €

68 516 €

9 570 439 €

nárast

2,0%

41,6%

-36,1%

21,5%

12,7%

29,1%

109,0%

155,1%

12,1%

 

3Q/2011 - bannerová + rich media

Podiel

Telekomunikácie

17,7%

Motorizmus

15,7%

Financie

14,7%

Potravinársky tovar

10,6%

Iné rôzne služby

7,4%

Služby pre voľný čas, zábava

6,2%

Drogistický tovar a parfuméria

6,0%

Vybavenie domácností a kancelárií

5,9%

Cestovný ruch a doprava

5,0%

Zdravie

4,6%

Médiá

3,4%

Iný rôzny tovar

2,7%

Zdroj: IAB Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. júl 2025 15:40