StoryEditor

Aké obchodné modely avizujú české televízie na budúci rok?

30.10.2011, 23:00

Český TV líder začne obchodovať model Nova Group GRP. Priemerne by v roku 2012 malo dôjsť k navýšeniu základného CPP o 5 – 9 %, reklamu bude Nova predávať na CS 15 +. V prípade TV Prima základné CPP vzrastie medziročne o 8 %, ďalšie navýšenie ceny bude nasledovať úpravou obchodných podmienok.

TV Nova

Jednou z hlavných noviniek obchodnej politiky televízie Nova je nový spoločný obchodný model pre všetky stanice s meranou sledovanosťou (Nova a Nova Cinema) Nova Group GRP. Do tohto roku bola cena za propagáciu obchodovaná zvlášť na jednotlivých staniciach. Umiestnenie reklamy bude od roku 2012 na staniciach v tomto pomere - Nova 89 % a Nova Cinema 11 %. V prípade rozjazdu nového kanála pre mužov, ku ktorému môže dôjsť v priebehu jedného až šiestich mesiacov, bude potom rozloženie nasledovné: Nova 88 %, Nova Cinema 11 % a nový kanál 1 %. V prípade záujmu môžu zadávatelia inzerovať len na Nove, čo ale bude upravené príplatkom za exkluzivitu.

Ďalšou dôležitou novinkou je to, že Nova rozšíri predaj reklamy na cieľovú skupinu 15 + (doteraz predávala reklamu na CS 15-54). Hlavným dôvodom je podľa regionálneho obchodného riaditeľa TV Nova Mateja Ribanského doterajšia dezinterpretácia na mediálnom trhu pri porovnaní cien s konkurenciou, ktorá predáva reklamu na CS 15 +. „Porovnávanie cien nebolo transparentné, pretože cieľová skupina 15-54 má vyššiu hodnotu ako je CS 15 +,“ povedal Ribanský. Základné referenčné CPP je pre rok 2012 stanovené na 16 200 Kč v CS 15 +. Podľa riaditeľa predaja reklamy Jana Ulrycha by tak malo dôjsť k medziročnému navýšeniu CPP o 5-9 %.

Úpravy doznajú aj mesačné indexy - nebudú už spoločné pre low, medium a high season, ale pre každý mesiac bude stanovený osobitný index. Najväčšia komerčná stanica chystá tiež stimuly pre zadávateľa, ktoré majú zmierniť nárast ceny. Poskytne zľavu za včasný podpis zmluvy, za garantovaný objem a za investície do ostatných mediálnych kanálov skupiny Nova Group (Nova Sport, MTV, on-line portfólio a sponzoring).

TV Prima

Televízia Prima tiež predstavila svoju obchodnú politiku na budúci rok. Základná CPP - cena za gross rating point (GRP) – 1 % dodanej sledovanosti - vzrastie medziročne o 8 %. Ďalšie zmeny budú nasledovať prostredníctvom úpravy obchodných podmienok. TV Prima zníži zľavu za off-prime, ktorá bude aj naďalej podmienená určitou výškou obratu za off-prime time. „V sezónnych mesiacoch sme sa rozhodli zvýšiť indexy smerom nahor a od budúceho roka dôjde k nárastu príplatkov za umiestnenie spotov v rámci breaku,“ povedal obchodný riaditeľ Prima TV Martin Konrád.

Ďalšia vec, ktorá prejde úpravou, sú „stopážové indexy“. „Budeme viac trvať na stopážových indexoch a obmedzíme výhody za spoty s inou ako klasickou tridsaťsekundovou stopážou,“ spresnil Konrád. Cieľom obchodnej politiky na budúci rok je narovnanie ceny za reklamu na TV Prima, ktorá od roku 2008 mierne klesala, rovnako aj narovnanie ceny voči konkurencii TV Nova.

Zdroj: Miroslava Klempová, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. máj 2025 20:24