StoryEditor

Prichádza Trieda 9.A. Projekt, o ktorom sa má hovoriť

03.04.2012, 00:00

"Je to príbeh, ktorý zmení váš pohľad na školu," avizuje RTVS. Pozrite si trailer novej relácie Jednotky.

Rozhlas a televízia Slovenska prinesie vlastnú lokalizáciu medzinárodného formátu Class of. Slovenská verzia odštartuje 12. apríla na Jednotke pod názvom Trieda 9.A a rovnako ako na iných trhoch chce tiež vzbudiť diskusiu o školstve. Claimom relácie je "Váš pohľad na školu sa navždy zmení".

O formáte dnes RTVS povedala viac na tlačovej konferencii a zverejnila oficiálny presskit. "Otvára množstvo otázok súvisiacich s našim školstvom, a to sa priamo alebo sprostredkovane týka každého z nás,“ vyjadril sa v tlačovej správe o Triede 9.A programový riaditeľ STV Andrej Miklánek.

"Dlhodobo sme deklarovali, že chceme prinášať na trh niečo nové aj za cenzu rizika, ktoré to obnáša," dodal Miklánek pre Stratégie.sk. Formát si vybrali zo súbehu námetov, ponúkla im ho produkčná spoločnosť MediaPro Entertainment.

Za formátom Class of stojí spoločnosť Strix Television, ktorá distrubuuje napríklad aj The Farm (Farma). Ide o pôvodne švédsky námet, spadajúci pod žáner edutainment, ktorý sa predal na ďalšie trhy – RTVS spomína Francúzsko, Nemecko, Belgicko, Nórsko, Turecko, Fínsko a úspech v Chorvátsku. "V televízii SVT a prekonal nielen rekordy v sledovanosti, ale rozprúdil aj živú verejnú diskusiu o školstve," tvrdí o Švédsku.

V centre slovenskej verzie Class of bude trieda v Haliči, ktorá dostane piatich nových učiteľov. Ich úlohou bude zlepšiť prospech žiakov a splniť podľa RTVS "vysoké" ciele. "Je to príbeh, ktorý zmenil a ešte zmení váš pohľad na školu," avizuje RTVS. Podľa Miklánka prinesie Trieda 9.A silné príbehy, žánrovo to bude bližšie reality šou než dokumentu. Avšak nie v zmysle takých šou, ako sa bežne vysielajú. RTVS chcela byť pri natáčaní citlivá, a to napriek tomu, že rodinné väzby a príbehy žiakov sú podľa Miklánka "strašne silné".

Ako povedal pre Stratégie.sk Miklánek, sledovanosť zatiaľ nechce predikovať, keďže ide o nový formát a žáner, s akým náš trh zatiaľ nemá skúsenosť. "Logicky by sme boli radi, keby to bolo nad priemerom Jednotky. V tomto prípade sme však sami zvedaví, ako to na Slovensku zaberie. Ale s tým sme do projektu išli. Nebudeme sklamaní ani keď to bude mierne pod priemerom Jednotky," uviedol. Viac by ho vraj mrzelo, kedy Trieda 9.A len "preplávala" trhom. "Je to trendsetterský formát, ktorý bude otvárať témy. Dialo sa tak v zahraničí a podľa toho, čo som videl, si na to trúfame aj my." Cieľovou skupinou podľa neho nie sú deti, ale každý, kto prišiel do kontaktu so školstvom. "Má to veľkú šancu nielen na televízny úspech, ale môže to mať zásadný vplyv na školstvo celé," dodal.

Slovenská verzia Triedy 9.A vzniká v produkcii MediaPro Entertainment (MPE), doposiaľ dvornej firmy Markízy/Doma patriacej do skupiny CME. Pre MPE je to prvý projekt realizovaný s inou televíziou. RTVS jej za Triedu 9.A zaplatí 360 360 s DPH. Prvá časť bude hodinová, ostatné polhodinové.

Trieda 9.A má trinásť častí a odštartuje 12. apríla na Jednotke. Vysielať sa bude každý štvrtok o 21. hodine, s nábehovou krivkou po špeciáli 5 proti 5. Miklánek po tomto formáte očakáva dobré dedenie.

RTVS už má k projektu uzavreté aj prvé partnerstvo – s Nadáciou pre deti Slovenska. Tá vytvorí akési on-line vzdelávacie centrum a cez adresu Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. bude "odpovedať na otázky o inovačných vzdelávacích programoch na Slovensku". Telerozhlas chystá aj kampaň: ako pre Stratégie.sk potvrdil hovorca, budú aj billboardy, microsite na Azete, moderovaný chat cez Pokec a printová kampaň. Už teraz je aktívna fanpage na Facebooku, čoskoro pribudne web.

Písali sme už:

Billboardová kampaň na Triedu 9.A

 

 

Ciele relácie

  • Za necelých 8 týždňov musia noví učitelia triedu 9.A pripraviť na celonárodné Testovanie 9 z matematiky a slovenského jazyka a dostať ich medzi najlepšie triedy na Slovensku
  • Zároveň je ich cieľom motivovať žiakov, aby našli sami seba, vedeli si vybrať školu, na ktorej chcú pokračovať v štúdiu a aby rozvíjali to, čo je v nich dobré

Vizitka relácie

Režisér: Braňo Špaček
Hlavný kameraman: Vladimír Chudý
Kamera: Jano Šebík, Braňo Špaček
Dramaturg za MPE: Anna Fifiková
Dramaturg za RTVS: Róbert Valovič, Ivan Kočner
Producent: Marek Skurka
Vedúci výroby: Igor Kolárik
Strih: Radoslav Dúbravský
Hudba: Marek Rakovický, Braňo Špaček
Pre RTVS vyrobila: Media Pro Entertainment Slovakia

Fotografie z natáčania

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. december 2025 23:24