StoryEditor

Markíza spustila výrobu Farmy 2. Bude v nej aj product placement

13.02.2012, 23:00

Letný úspech, kedy dosahovala 40-percentné podiely v 12-54, skúsi Farma zopakovať v silnej sezóne.

Televízia Markíza tento týždeň spúšťa produkciu druhej série reality šou Farma. Podľa hlavného kameramana Vlada Valka to bude vôbec prvá zimná adaptácia formátu The Farm od spoločnosti Strix Television. "Je to prekvapením aj pre nás aj pre licencora. Dostali sme voľnosť urobiť to a oni čakajú na naše výsledky," povedal.

Markíza na Farme opäť využije product placement. Kým v prvej sérii to bolo pivo Kelt, teraz sa objaví napríklad výrobca traktorov a poľnohospodárskych strojov John Deere. Využije ich moderátorka aj postava "hospodára", čiže fiktívneho majiteľa farmy.

Televízia Markíza skúsi formát The Farm prvýkrát v reklamne silnej sezóne. Prvú sériu nasadila do mimosezónneho letného obdobia. Z hľadiska sledovanosti vtedy uspela: dokopy ju pozerávalo 737 tisíc divákov (12+), z toho 471 tisíc spadalo do inzertne zaujímavej cieľovej skupiny 12-54. To znamenalo podobný záujem cieľovky ako Tisíc a jedna noc či Modré z neba a väčší, než na jeseň dosiahlo Let's Dance alebo jojkársky Panelák. Najlepšie výkony mala Farma u žien, v reklamnej cieľovke bol ich podiel až 60-percentný.

Trhový podiel Farmy bol v lete 42,1 % v 12-54. Vtedy jej však nekonkurovali ostatné stanice premiérovým obsahom. Teraz Joj o 20. hodine vysiela Panelák, ktorý sa od začiatku roka stabilne drží nad 30-percentou hranicou v 12-54, a na marec chystá novinku Hotel Paradise. S Farmou sa podobá žánrovo: obe sú reality šou. Hotel Paradise je však viac o vzťahoch a láske. Farma chce aj v zimnej sérii zachovať súkromie účinkujúcich: "My nie sme Big Brother, že im tu čumíme do postele," vyjadril sa hlavný kameraman.

Pre Farmu si Markíza už dohodla aj mediálne partnerstvo: uzavrela ho so Spoločnosťou 7 Plus, ktorá sa relácii venuje hlavne v denníku Plus jeden deň. Na podporu PR nedávno Markíza pozvala zástupcov médií rôznych typov – od šoubiznisových po odborné – priamo na Farmu. Prišli aj zástupcovia Nového Času z vydavateľstva Ringier Axel Springer, s ktorým sa Markíza chce súdiť kvôli ankete OTO. Za posledný mesiac sa kľúčové slovo "Farma" v spojitosti s TV Markíza podľa databázy Newton Media objavilo v printových a relevantných internetových médiách vyše tridsaťkrát.

Farma štartuje v nedeľu 4. marca po Hlase Česko Slovenska. Následne by sa mala vysielať denne; detaily o jej nasadení ešte nie sú známe.

John Deere v šou Farma

Exteriér a interiér, kde sa natáča Farma 2

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. december 2025 13:47