Alebo prečo sa oplatí mať PR agentúru.
Pozrite si počiny, o ktorých by značky radšej už nikdy nehovorili. Magazín Adobo udelil “čiernu trofej” za prešľapy (nielen) na sociálnych sieťach značkám KFC či Lotus.
KFC (Thailand) – Ste v ohrození života? Nevadí, dajte si kura z KFC
V čase, kedy boli ľudia evakuovaní z thajského pobrežia pre silné zemetrasenie, prišiel KFC s kontroverznou komunikáciou na ich Facebook stránke. Vyhlásil: „Ponáhľajte sa domov, aby ste nezmeškali najnovšie správy o zemetrasení. A nezabudnite si k tomu objednať obľúbené menu v KFC.”
Čo následne spustilo vlnu pobúrených komentov, ktoré začali KFC doslova opovrhovať. Najväčšiu kritiku si značka od verejnosti vyslúžila za to, aká sebecká dokáže byť v tak hrozivej situácii, akou je zemetrasenie.
Post bol na druhý deň stiahnutý a nahradený ospravedlnením.
Lotus – Keď vás vtip môže potopiť
Kritiku musela znášať aj značka Lotus, ktorá sa rozhodla reagovať na paródiu, ktorá vznikla okolo nej. Keď DRB-Hicom odkúpil materskú firmu Malaysia’s Proton, začal byť osud Lotus takpovediac neistý. Na to začali upozorňovať viaceré médiá. Bolo na značke, ako s touto situáciou naloží. A nevybrala si príliš šťastné riešenie.
Tým, že sa Lotus všemožne snažil vyvrátiť hrozbu, ktorá bola úplne zjavná, dostával iba vlastné góly. Satirický magazín Sniff Petrol vykreslil CEO Lotus Danyho Bahara ako arabského lídra Baghada Boba (hlavný informátor ministerstva, ktorý je známy svojimi zábavnými politickými výrokmi), ktorý ubezpečuje, že Lotus nemá žiadne problémy.
Lotus sa snažil z tejto situácie vykľučkovať tak, že rozpútal správy po celom Facebooku. Nemohlo sa síce stať, že by to niekoho minulo, no Lotus neodhadol svoju mieru. A tak namiesto toho, aby sa veci urovnali, začali všetci tušiť, že niečo nie je v poriadku.
Jedny z komentov boli: „Nabudúce, keď sa dostanete do podobnej situácie, spýtajte sa sami seba, či by takto reagoval McLaren alebo Porsche. Ak je odpoveď NIE, prestaňte s tým. Radšej nás prestane spamovať svojimi správami a dajte nám po jednom aute.“ Alebo: „Toto je úplne hlúpe. Reagovali ste najhoršie, ako sa na vtip v takejto situácii reagovať dá. Nabudúce zverte svoju komunikáciu odborníkom.“
Čo myslíte, zvládli by to lepšie s PR agentúrou?
Zdroj: er

