Podľa prieskumu TNS Slovakia viac ako 70% obyvateľom záleží na tom, aby mäso a mliečne výrobky pochádzali od slovenských výrobcov.
Agentúra TNS Slovakia zrealizovala v súvislosti s viacerými potravinovými kauzami prieskum, v rámci ktorého zisťovala či je pre obyvateľov Slovenska pri kúpe výrobkov dôležitý výrobca, a do akej miery záleží respondentom na tom, aby nakupované výrobky pochádzali zo Slovenska. Prieskum bol realizovaný prostredníctvom internetu v máji tohto roku na reprezentatívnej vzorke 997 respondentov
Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že výrobca je pre obyvateľov Slovenska dôležitý hlavne pri kúpe mliečnych výrobkov a syrov (73%). Pre dve tretiny opýtaných je výrobca dôležitý a jednotlivé značky produktov si ľudia podľa neho vyberajú aj pri kúpe kozmetických výrobkov (68%), mäsa, mäsových výrobkov (64%) a piva (64%).
Obyvateľom Slovenska záleží tiež na tom, aby nielenže poznali výrobcu niektorých produktov a výrobkov, ale zároveň aby títo výrobcovia pochádzali zo Slovenska. Trom štvrtinám opýtaných záleží na tom, aby mäso (77%) a mliečne výrobky (76%) pochádzali od slovenských výrobcov. Viac ako polovica (55%) ľudí podporuje slovenských výrobcov aj kúpou nealkoholických nápojov a minerálok. Naopak, slovenský pôvod výrobku nie je dôležitý pri kúpe oblečenia (29%), kozmetických produktov (30%) a obuvi (31). Na slovenskom pôvode produktov (predovšetkým mäsa a mliečnych výrobkov) záleží hlavne ženám a ľuďom vo veku 30 a viac rokov.