Václav Mika kandiduje na post generálneho riaditeľa RTVS. Do parlamentu poslal projekt RTVS bez bariér. Stratégie si ho preštudovali. Prinášame výber téz, ktoré Mika v projekte prezentuje.
Václav Mika: RTVS bez bariér
Vybrané tézy z projektu
- absentuje strategický a cielený marketing
- dominantný má byť program, nie otázky typu „čo s výškovou budovou“
- RTVS musí riešiť programovú krízu a krízu vlastnej tvorby
- treba zvýšiť mediálnu výkonnosť programových služieb
- úloha verejnoprávnych médií porastie
- najväčšiu záťaž televízneho trhu a definitívny prepad STV priniesla digitalizácia terestriálu
- diváci stratili návyk prepínať na programy STV, divácka lojalita STV je nízka
- vymizli nástroje na sledovanie spätnej väzby, potrebnej pre verejnoprávnu TV. Treba zaviesť hodnotiace parametre
- Jednotka musí zlepšiť svoj programový výkon, a to aj cestou viac peňazí do programu
- formát, výkon aj kvalita Dvojky sú zlé. Mika preferuje „jasný formát náročnej Dvojky“
- pre rozhlas treba získať „presvedčivejšiu mediálnu pozíciu“
- výsledok Rádia_FM je „žalostne nízky“. Stanicu čakajú zásadné formátové a obsahové rozhodnutia. Rádio_FM nezodpovedá kritériám úspešnej programovej služby z programového ani ekonomického hľadiska
- moderované bloky Rádia Slovensko majú kolísavú úroveň, hudobný formát rádia je nedoriešený, pôvodnej slovenskej hudobnej zložky citeľne ubudlo. Vzniká potreba zvýšiť dynamiku stanice
- formát Rádia Devín si vyžiada podrobnú analýzu
- Mika plánuje nové tematické programové služby
- plán vytvoriť silné značky jednotlivých programových služieb
- televízia nemá prakticky funkčný web, treba to prelomiť. Dôležitý je archív, podpora vlastných formátov vrátane spravodajstva
- RTVS má predpoklady udržať ukazovatele rozpočtu na rok 2012
- je nevyhnutné podporiť zmenu firemnej kultúry, čo je dlhodobý proces. Mika navrhuje systém kvality ľudských zdrojov
- cieľom je mať na kľúčových pozíciách lepších ľudí ako konkurencia
- súčasná organizačná štruktúra je nekonzistentná, absentuje výskum a analýzy, vývoj TV formátov a interaktivita
- zriadi sa nová pozícia výkonného riaditeľa, produktovo oddelí riadenie rozhlasu a televízie. Útvar kreativity sa osamostatní, posilní sa štruktúra a funkcie útvaru komunikácie a marketingu
- Jaroslav Rezník a jeho projekt "Talenty. Tvorba. Technológie. Teraz"
- Hospodárske noviny oslovili analytikov. Prečítajte si, čo hovoria na projekty Miku a Rezníka
Zdroj: Ivan Krasko