StoryEditor

Najvýhodnejšie nakupujeme v Kauflande

26.07.2012, 11:19

Podľa prieskumu TNS Slovakia sa takto vyjadrila takmer tretina Slovákov. Podľa štvrtiny opýtaných sa oplatí nakupovať aj v Tescu, či v v Lidli.

Agentúra TNS Slovakia zrealizovala v júni tohto roku na vzorke 997 respondentov internetový prieskum, v rámci ktorého zisťovala informácie o nakupovaní v jednotlivých obchodných reťazcoch. Prieskum okrem iného zisťoval, v ktorých predajniach sa najvýhodnejšie nakupuje, v ktorých sa dá najlepšie orientovať, prípadne ktoré obchodné reťazce ponúkajú najčerstvejšie výrobky.

Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že najvýhodnejšie nakupujeme v obchodnom reťazci Kaufland. Takto sa vyjadrila takmer tretina (31%) obyvateľov Slovenska. Podľa štvrtiny opýtaných sa vo všeobecnosti oplatí nakupovať aj v Tescu (26%), prípadne v predajni Lidl (24%).

 

Kde by Vás vyšiel rovnaký nákup najvýhodnejšie? (v %)

 

TNS Slovakia, jún 2012, N = 997

  

Podľa Slovákov dominuje Kaufland (31%) medzi obchodnými reťazcami aj v predaji najčerstvejších výrobkov. Čerstvé potraviny sa dajú zohnať podľa štvrtiny opýtaných v sieťach Tesco a Lidl (oba reťazce po 26%) a podľa pätiny v Coop Jednota (21%). 13% ľudí deklaruje, že čerstvé produkty predávajú aj v Bille.

  

Ktoré predajne majú najčerstvejšie výrobky? (v %)

 

TNS Slovakia, jún 2012, N = 995

 

 Aj napriek tomu, že Kaufland je tým obchodným reťazcom, ktorý ponúka najčerstvejšie výrobky a zároveň najvýhodnejší nákup, najviac Slovákov zvykne nakupovať v Tescu (77%), prípadne v Lidli (71%). Tento fakt môže byť spôsobený hlavne tým, že tieto obchodné reťazce majú sieť predajní pokrytú v rámci celého územia Slovenska, zatiaľ čo ostatné obchodné reťazce nie sú dostupné ľuďom zo všetkých lokalít rovnako. Viac ako polovica ľudí nakupuje aj v Kauflande (55%) a polovica opýtaných v Coop Jednota (50%). V Kauflande zvyknú nakupovať viac muži ako ženy.

 

Kde zvyknete nakupovať? (v %)

 

TNS Slovakia, jún 2012, N = 997

 

 Slováci majú v obľube aj nakupovanie privátnych značiek obchodných reťazcov. Takmer polovica ľudí deklaruje, že ich nakupuje, pričom niektoré privátne značky nakupujú radšej ako ostatné. Medzi obľúbené privátne značky vo všeobecnosti patria značky Tesco (49%), Coop (Jednota - 44%), K (Kaufland – 32%), Clever (Billa – 23%) alebo CBA (21%). Pritom privátne značky sietí Coop a Tesco radi nakupujú skôr ženy. Len 14% opýtaných uviedlo, že nenakupuje žiadne produkty privátnych značiek.

Výrobky ktorých značiek radi nakupujete? (v %)

 

TNS Slovakia, jún 2012, N = 997

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. máj 2025 21:19