StoryEditor

Zákazníci Skylinku a CS Link majú 8 dní na odstúpenie od zmluvy

07.06.2012, 16:18

Zmena v systéme poplatkov je podľa Spotrebiteľského Centra možným dôvodom.

Zákazníci česko-slovenskej satelitnej platformy Skylink a CS Link majú ešte osem dní na to, aby odstúpili od zmluvy s dodávateľskou spoločnosťou. Upozorňuje na to slovenské Spotrebiteľské Centrum. Dôvodom je zmena v systéme poplatkov. Doteraz totiž spoločnosti poskytovali všetky služby spojené s príjmom satelitnej televízie bezplatne. Poplatky sa týkali iba tých zákazníkov, ktorí využívali platené televízne programy. S účinnosťou od 1. septembra sa však zavádza jednotný servisný poplatok vo výške 1,20 eura mesačne.

"V prípade, ak spotrebitelia do 15. júna 2012 od spotrebiteľskej zmluvy neodstúpia, dávajú poskytovateľovi automatický súhlas s novou zmenou Všeobecných obchodných podmienok, a teda aj so servisným poplatkom vo výške 14,40 eura ročne," upozornil dnes generálny riaditeľ Spotrebiteľského Centra Miroslav Antoňak.

Spoločnosť Skylink podľa neho vážne pochybila, ak spotrebiteľov o takejto závažnej zmene v zmluvách dostatočne neinformovala napríklad vo svojom magazíne, ktorý rozoslala spotrebiteľom v priebehu predchádzajúceho týždňa. "Takéto praktiky sú v hrubom rozpore s platnou legislatívou a všeobecne zaužívanými dobrými mravmi," poznamenal Antoňak.

Samotný Skylink zavedenie poplatku vysvetľuje na webe rastúcimi nákladmi. "Servisný poplatok pokrýva náklady na prevádzku, administráciu, technické zabezpečenie a podporu poskytovania služieb satelitnej televízie CS Link/Skylink vrátane prevádzky zákazníckeho servisu. Servisný poplatok nesúvisí so zvolenou programovou ponukou a vzťahuje sa na všetkých užívateľov," uvádza spoločnosť.

Ľudia, ktorí odstúpia od zmluvy so spoločnosťou, majú na výber niekoľko ďalších poskytovateľov satelitných služieb. Prejsť môžu aj na terestriálne vysielanie DVB-T.

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. apríl 2024 16:39