Olympiáda je druhou najhodnotnejšou značkou sveta po americkom technologickom gigantovi Apple. Hodnota olympijskej značky sa od pekinských hier v roku 2008 zvýšila o 87 percent na 47,6 miliardy dolárov. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti Brand Finance.
"Nie je pochýb o tom, že olympijská značka je impozantným tvorcom príjmov a má obrovskú hodnotu," uviedol generálny riaditeľ firmy Brand Finance David Haigh. Najdrahšiu značku sveta podľa Brand Finance predstavuje Apple s hodnotou 70,6 miliardy dolárov.
Olympijská značka je podľa štúdie hodnotnejšia než značky všetkých hlavných sponzorov olympijských hier, vrátane firiem Samsung, General Electric a Coca-Cola. Je rovnako najhodnotnejšou značkou gréckeho pôvodu a má viac než stonásobnú hodnotu než grécka národná banka.
Čistý prínos terajších letných olympijských hier v Londýne pre britskú ekonomiku by mal podľa Haigha presiahnuť 25 miliárd dolárov.

