Takéto odznaky dala novinárom Viva Production House
StoryEditor

Rádio Viva o strate frekvencií: Lúpež storočia

24.05.2012, 13:29
"Máme pocit, že licenčná rada hlasovala na základe toho, že bola oklamaná," tvrdia zástupcovia Viva Production House.

Kauza Rádia Viva, ktoré rozhodnutím Rady pre vysielanie a retransmisiu príde o všetkých 28 frekvencií, sa nekončí. Jeden z účastníkov výberového konania na tieto frekvencie – Viva Production House – spochybňuje rozhodnutie rady. "Máme pocit, že rada hlasovala na základe toho, že bola oklamaná," povedal na dnešnej tlačovej konferencii spoločník Viva Production House Dušan Budzák.

Zástupcovia Viva Production House tvrdia, že projekt INFO Rádia, s ktorým pred radou uspela spoločnosť Corporate Legal a získala všetky frekvencie po Vive, mal byť z výberového konania vyradený. "Spoločnosť Corporate Legal s najväčšou pravdepodobnosťou zavádzala," tvrdí Budzák. Vychádza z čestného vyhlásenia zástupcov Corporate Legal a ich následných vyjadrení pred licenčnou radou, ktoré sú tiež záväzné. Podľa Vivy nemá Corporate Legal ani peniaze na vybudovanie rádia, ani techniku a nepredložili ani kompletnú programovú štruktúru. Úverový prísľub od J&T Banky na sumu 500 tisíc eur podľa ich právnikov neoprávňuje spoločnosť Corporate Legal požadovať peniaze priamo ani nepriamo. Podľa Viva Production House tým nesplnila zákonné podmienky. V tlačovej správe ju nazýva "pochybnou firmou" a tvrdí, že je netransparentná.

Viva Production House tiež vyhlásila, že jeden z členov rady, ktorý rozhodoval o pridelení frekvencií, bol v priamom konflikte záujmov: pracuje totiž vo firme Towercom, ktorá má s Corporate Legal uzatvorené dve zmluvy. Zistili to po tom, čo nahliadli do spisu.

Viva Production House rieši situáciu tak, že o svojich zisteniach informovalo Radu pre vysielanie a retransmisiu, a avizuje predloženie ďalších materiálov. "Teraz sa celá vec nachádza na pôde rady. Všetky ostatné opravné prostriedky či prípadné žaloby vidíme až v budúcnosti," naznačil ďalšie kroky jeden z konateľov Viva Production House Milan Kodaj. Majú pripravenú právnu analýzu aj podnet na prokuratúru.

INFO Rádio môže začať vysielať na frekvenciách Vivy od decembra 2013. Ako povedal pre Stratégie.sk Kodaj, reklamní klienti od Vivy zatiaľ neodchádzajú. Väčšina inzerentov sú priami; mediálne agentúry majú v reklamnom mixe Vivy podľa neho iba 15-percentné zastúpenie. Viva pri rokovaniach argumentuje tým, že minimálne do decembra budúceho roka bude vysielať. A podľa Kodaja očakáva rast počúvanosti.

Viva na tlačovej konferencii prezentovala posledné udalosti ako "lúpež za bieleho dňa" či "lúpež storočia". Na Facebooku a vo vysielaní spustila kampaň Zachráňme rádio Viva, ktorej súčasťou sú aj podporné odkazy od českých a slovenských interpretov a ľudí z kultúry. Podľa Kodaja ďalšie informovanie priamo vo vysielaní zvážia podľa vývoja udalostí. Nechcú však túto tému príliš tlačiť do éteru, ani meniť program.

Víťazné INFO Rádio má byť úplne novým projektom. Chce ponúknuť viac spravodajstva a publicistiky: projekt uvádza 13,39 % vysielacieho času venovanému programom vo verejnom záujme. Hudba bude tvoriť 86 % vysielania, správy 8 % a počíta sa napríklad aj s náboženskými programami. Každú celú hodinu majú ísť správy a o pol publicistika. Naopak, Viva Production House sa hlási k existujúcemu rádiu: tvrdí, že oni sú Rádio Viva. Viva Production House vlastní značku rádia a zamestnáva všetkých ľudí spojených s Vivou. Viac informácií o projektoch a pridelení frekvencií INFO Rádiu.

Stratégie.sk sa pokúsia získať stanovisko Rady pre vysielanie a retransmisiu a Corporate Legal.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. november 2024 22:16