Britsko-holandský koncern Unilever, ktorý je druhým najväčším výrobcom spotrebného tovaru na svete, zaznamenal v 2. štvrťroku 2012 väčší ako očakávaný rast tržieb, a to najmä vďaka rozvíjajúcim sa trhom.
Čistý zisk koncernu sa za tri mesiace do konca júna zvýšil medziročne o 1,3 % na 2,435 miliardy eur z 2,405 miliardy eur v rovnakom období minulého roka. Do zisku za 2. kvartál 2011 bol však započítaný aj jednorazový príjem 144 miliónov eur z predaja brazílskeho závodu na spracovanie paradajok.
Globálne tržby spoločnosti v období apríl - jún vzrástli medziročne o 11,5 % na 25,4 miliardy eur, pričom jej odbyt v Európe klesol o 2,2 %.
Unilever vyrába približne 400 značiek spotrebného tovaru od výrobkov osobnej hygieny, ako sú dezodoranty Axe, Rexona alebo mydlá Dove, cez polievky Knorr až po mrazené pochúťky Magnum či Cornetto.
Informovala o tom agentúra AP.
Zdroj: TASR