StoryEditor

Najnovšie MML – denníky klesali, rádiá sú počúvanejšie

30.05.2012, 16:16

MEDIAN SK zverejnil výsledky kvartálov 4.+1./2012. Pozrite si ich sumár.

Z najnovších výsledkov národného prieskumu MML-TGI od MEDIAN SK vyplýva, že denníky v čítanosti klesali, týždenníky sa udržali a dvojtýždenníky sú o percento čítanejšie ako v predošlých dátach kĺzavých kvartálov. Mesačníky naopak o percento klesli. Rádiá sú jednotlivo počúvanejšie a televízie opäť v ničom neprekvapili, pozeralo ich súhrnne viac ako 4 milióny divákov.

MEDIAN SK, MML-TGI, 4.+1./2012

Termín opytovania: 12.09.2011 - 04.12.2011, 09.01.2012 - 01.04.2012

Výberový súbor: populácia SR vo veku 14 - 79 rokov

Veľkosť výberovej vzorky: 4 051 respondentov

 

Denníky klesali, týždenníky nie

Celková čítanosť denníkov klesla o 2 % na úroveň 37 % populácie (v porovnaní s

3.+4. kvartálom, z premennej „čítal(a) posledné vydanie“). Podiel čítanosti týždenníkov na populácii zostal medzikvartálne na rovnakej úrovni, predstavuje údaj 44 %. Čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 12 % - je to nárast o 1 %.

Celoštátne denníky v 4. a 1. kvartáli 2012 dosiahli nasledovné výsledky (od prvej pozície): Nový Čas 20 %, Plus jeden deň 7 %, Sme 7 %, Pravda 6 %, Šport a Korzár 4 %, Hospodárske noviny 3 %, Új Szó 2 % a Avízo 1 %.

Čítanosť týždenníkov: Plus 7 dní 11 %, Život 9 %, Báječná žena a Nový čas pre ženy 7 %, Eurotelevízia 6 % , Slovenka 4 %, Katolícke noviny 3 %.

Najčítanejšie dvojtýždenníky: Tele Plus a TV max 3 % a po 1 % nasledovné: TV Svet, Bratislavský kuriér, Relax, Žena a život aj Profit.

 

Rástlo len Zdravie a Auto magazín

Celková čítanosť mesačníkov v 4. a 1. kvartáli 2012 je na úrovni 48 %, čo je pokles o jedno percento oproti 3.+4. kvartáli 2011.

Poradie najčítanejších mesačníkov: Zdravie 10 %, Eva 8 %, EMMA 7 %, Záhradkár 6 %,  so 4 % nasledujú Auto magazín, Pekné bývanie aj Auto motor a šport.

Rádiá sú počúvanejšie

Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavuje 71 %. Jednotlivé stanice v medzikvartálnom porovnaní s počúvanosťou rástli.

Poradie počúvanosti rádií: Rádio Expres 19 %, Rádio Slovensko 17 %, Fun rádio 13 %, Jemné melódie 9 %, Rádio Europa 2 s Rádio Regina 7 %, Rádio Viva 5 %, RADIONET total 7 %.

Podiely rádií: Rádio Expres 21 %, Rádio Slovensko 20 %, Fun rádio 12 %, Jemné melódie 10 %, Rádio Regina 8 %, Rádio Europa 2, Rádio Viva a RADIONET total 7 %. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 8 % z trhu.

Televízie neprekvapili...

... ich sumárna sledovanosť je 91 % (viac ako 4 mil. divákov).

Sledovanosť televízií: TV Markíza 62 %, TV JOJ 39 %, Jednotka 17 %, TA3 7 %, TV Doma 6 %, RTL Klub a Plus 4 %, ČT 1, TV 2 a tiež NOVA 3%.

Podiely televízií: TV Markíza 44 %, TV JOJ 26 %, Jednotka 9 %, Doma 3 %, TA3 3 %, Plus 2 %, Dvojka 1%. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 13 %, z toho najvyššie hodnoty dosahujú nasledujúce tri stanice: RTL Klub 2 %, TV2 2 % a Prima Family 1 %.

Zdroj: mia

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 22:04