StoryEditor

25 krokov, ktoré pochovajú vašu značku

09.08.2012, 01:32

Odtestujte sa, či robíte všetko pre to, aby ste si získali dôveru zákazníkov. Alebo robíte „tie klasické chyby”?

Nezáleží na tom, či ste startupistom alebo máte zabehnutú firmu. Branding je to, na čom záleží. Kto myslíte, že má väčšiu šancu na trhu – ten, za ktorým stojí silná značka alebo ten, o kom nikto nič nevie?

Aby sme vám pomohli odpovedať, prinášame typické kroky, ktoré robia firmy a podrývajú si tým sami svoje značky. Čítajte 25 spôsobov, ako spackať svoju značku.

 

 

1. Zvoľte si nudné, ošumelé meno. Názov, pre ktorý sa rozhodnete, je to, čo vás odlíši, podľa čoho vás spoznajú medzi konkurenciou. Tak prečo byť “Talianska reštaurácia”, keď môžete byť “ Maggiano”? S originálnym menom má vaša značka šancu nájsť si miesto na trhu. Ale to nikdy nedocielite s nudným názvom.

2. Nemáte jasno v tom, kto ste. Je takmer nemožné úspešne komunikovať prostredníctvom vašej značky, ak neviete, o čom je. Ak to neviete vy, kto iný to má vedieť?

3. Nekomunikujte vo firme. Dvaja vaši obchodní zástupcovia odprezentujú vašu firmu inak. A to nevedie k príliš pozitívnemu imidžu navonok.

4. Buďte nekonzistentní. Ak váš printový inzerát vyzerá nejako a TV reklama zase inak, ste na najlepšej ceste oslabiť vašu značku.

5. Klamte. Ak sa vaša reklama prihovára vašej cieľovke s niečím, čo nie je pravda, zrujnuje vás to.

6. Meňte svoju značku celý čas. A robte to počas toho, ako ste nekonzistentní. Ak ste jeden mesiac najrýchlejší a druhý zase najláskyplný. Tak zaručene poviete svojej verejnosti, že si nie ste istí, kto vlastne ste a akí ste. Zle.

7. Vyberte si nevhodný imidž. Ak raz používate jeden font a inokedy iný, budete zaručene kontraproduktívni. 

8. Používajte tie najznámejšie obrázky. Ak vaša značka vyzerá ako všetky ostatné, nikto si vás nezapamätá. Nudné obrázky – nudný imidž.

9. Neupdatujte svoju website. Vytvoríte tak dojem, že ste rovnako zaspali dobu ako vaša webová stránka.

10. Príliš zdôrazňujte. Ľudia si zapamätajú iba zopár informácií. A tak zahlcovať ich nespočetným množstvom výhod vašej značky, bude iba plytvanie času.

11. Zhromažďujte informácie o vás na jednom mieste. Ak je vaša webka, vizitka či marketingová brožúrka preplnená obrázkami či informáciami, poškodíte tým vašu značku.

12. Nehovorte Nie. Budovanie značky závisí rovnako na tom, čo nerobíte, ako na tom, čo robíte. Ak chcete zmiasť svoje publikum, zapájajte sa do každej aktivity, ktorej len môžete.

13. Nemierte na špecifické publikum. Oslovovať každého, koho sa len dá, môže znieť ako dobrý biznis plán, ale v skutočnosti je to pravý opak. Ak teda chcete, aby vás prehliadli, necieľte svoj message.

14. Nasledujte väčšinu. Ak ste ako hociktorá iná banka v meste, prečo by mali zákazníci prísť práve k vám? Veľa značiek svoju konkurenciu iba kopíruje. Robte to a môžte sa rozlúčiť so značkou.

15. Neplňte sľuby, ktoré ste dali. Vaša značka je zároveň aj váš záväzok. Ak postavíte svoju značku na niečom, čo nedokážete splniť, je to ako, keď dáte sľub svojmu klientovi a nedodržíte ho.

16. Nezameriavajte sa na detaily. Poznáte ten prípad, kedy sekretárka firmy poslala mail zákazníkom a nevšimla si, že pripojila aj adresy všetkých distribútorov? Keď sa spätne zákazníci sťažovali na služby, dozvedeli sa o tom prakticky všetci, čo s firmou spolupracujú.  

17. Neinteragujte. Ak vaši zákazníci o vás hovoria online, vytvárajú zároveň aj určitú karmu okolo vás. Ak to ignorujete, oslabíte tým svoju moc a dovolíte iným, aby budovali váš imidž.

18. Neberte ohľad na vašich obchodným zástupcov. Predstavte si, že sedíte v lietadle vedľa CEO a VP, ktorý hovoria o svojej firme a vás to odradí natoľko, že nepomôže žiadna nablýskaná reklama. Takže nezabúdajte na to, že ste tí, ktoí reprezentuje svoje firmy a to kdekoľvek a kedykoľvek.

19. Buďte sebeckí. Najlepší spôsob, ako odradiť svojich potenciálnych zákazníkom je vytvoriť dojem, že celý váš odkaz je iba o vás. A zabudnúť na to, o čom to celé je, a prečo by sa mali zákazníci o vás zaujímať. Príliš sa nerozdávajte, nebuďte štedrí a iba žiadajte. Aj to je jedna z fatálnych chýb značky.

20. Vracajte sa do minulosti. Ak je vaša značka už známa a má za sebou dobrý background, ide všetko samo. Problém? Aj tí najlepší copywriteri zabijú značku, ak zverejnia niečo hrozné. A to platí naprieč odvetviami.

21. Používajte auto-repondentov. Vela značiek to robí – používa automatické feedbacky na svojich sociálnych sieťach a myslí si, že to im pomôže vytvoriť vzťah s usermi. Opak je pravdou.

22. Hovorte "tie marketingové rečičky”. Zákazníka si získate iba tak, ak ho prirodzene navediete k produktu alebo službe tak, že má pocit, že ho sám potrebuje. Dajte mu niečo, čo ho zaujme, čo chce ďalej počúvať. Nehučte doňho tie staré známy kecy. 

23. Ponúkajte nekvalitné služby. Nech už podnikáte v akomkoľvek odvetví, najdôležitešia je výsledná služba, ktorú poskytujete. Ak tá nie je kvalitná, zákazník to rýchlo odhalí a potom je každému jasné, čo nasleduje.

24. Na kritiku reagujte prchko, alebo vôbec. Nikto nemá rád kritiku, ale najhoršie, čo môžte pre svoju značku urobiť, je, že sa k nej postavíte chladne. Zákazníci musia vidieť, že sa bránite.

25. Buďte apatický. Neodpovedajte na maily. Nebuďte aktívni na sociálnych médiách. Ukážte svojim potenciálnymi klientom, že vás nezaujímajú a nebudú sa ani oni zaujímať o vás.

 

Ako obstála vaša značka? V čom máte výhodu? Povedzte nám o tom v komentároch.

 

Zdroj: er

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. júl 2025 00:16