Známy tagline „We Try Harder“ vystrieda „It's Your Space".
Avis, spoločnosť, ktorá sa zaoberá prenájmom áut, začala v 60-tych rokoch hovoriť taglinom „We Try Harder“. Jeho autorkou bola Paula Green, s ktorou sme sa aj osobne stretli v Cannes. Bola súčasťou projektu Re:Brief od Google. (Stratégie, júl, str. 14)
Až do nedávna sa zdalo, že tagline "We Try Harder" prežije so značkou po celý čas. No nestane sa tak. Avis tento týždeň prišiel s novou kampaňou a tiež s novým taglinom – „It´s Your Space“.
Novým taglinom sa misia nekončí
S pôvodným prvým taglinom chcel Avis povedať, aké kvalitné služby ponúkajú a aký majú dôsledný tím. A keďže sú na trhu číslo dva, inak si to ani dovoliť nemôžu. Podľa CMO, Jeannine Haas (ktorá stojí za prechodom na nový tagline) si ľudia stihli už navyknúť na služby, ktoré od Avis dostávajú, „no značka, ktorá je primárne zameraná na zákazníkov a služby pre nich, musí vždy sledovať ich potreby a prispôsobovať sa im. Nový tagline stále reflektuje misiu, v ktorej Avis rozbehol svoju kariéru a stále hovorí o tom, aké výhody zákazník u Avis dostáva,“ dodáva Haas.
„It's Your Space" sa má prihovárať predovšetkým ľuďom, ktorí pracujú a veľa cestujú a potrebujú svoj čas využívať efektívne. Tagline pochádza od Leo Burnett a kampaňou Avis ponúka priestranné dobre vybavené vozidlá, v ktorých môžete byť za jazdy produktívnejší.
Ako sa to celé začalo
Tagline „We Try Harder“ začal Avis používať v roku 1962. V tom čase spoločnosť nebola spokojná s výnosom a tak oslovila DDB. A Avis čelil vtedajšiemu veľkému úspechu. Dostala sa zo straty 3,2 milióny dolárov na zisk 1,2 milióna prvý krát za 13 rokov. „Veríme, že pôvodný tagline sa za ten čas stal plnou súčasťou Avis DNA a žiť bude v našich zamestnancoch a vidieť bude v kvalite, ktorú budú naďalej zákazníkom ponúkať,“ hovorí Haas.
V novej kampani je Avis profilovaná ako spoločnosť, ktorá je orientovaná skôr na biznis – friendly people. Kampaň pozostáva z troch Tv spotov. Každý zobrazuje pracujúcich (a pravdepodobne aj dobre zarábajúcich) ľudí, ktorí využívajú pohodlné a všestranne využiteľné auto od Avis. To im umožňuje si pripraviť napríklad prezentáciu po ceste do práce alebo ísť s kolegami na golf. Majú predsa v aute dostatok miesta.
http://youtu.be/MviRmYtLws0
Zdroj: Adage