Snaží sa tak preniknúť na trh, ktorý je dlhodobo spájaný skôr s pitím čaju, napísala agentúra AP. Nová kaviareň stojí v historickej budove v južnej časti Bombaja. "Je to možno najelegantnejšia, najkrajšia a najdynamickejšia predajňa, ktorú sme vo svojej histórii otvorili," uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Howard Schultz.
Otvorenie kaviarne predchádzalo viac než šesťročné skúmanie indického trhu. Kaviarne sú v Indii stále relatívne novým trendom. Starbucks chce budúci týždeň v Bombaji v rámci spoločného podniku s indickou firmou Tata Global Beverages otvoriť ďalšie dve kaviarne. Začiatkom budúceho roka potom chystá otvorenie kaviarne v Dillí.
Poradenská firma Technopak Advisors predpokladá, že celkový počet kaviarní v Indii počas piatich rokov stúpne na 2900 zo súčasných 1950. Tržby indického kaviarenského sektora sa podľa nej do roku 2017 vyšplhajú na 410 miliónov dolárov (314 miliónov Sk) z terajších 230 miliónov dolárov.
Starbucks pôsobí aj v ďalších ázijských krajinách. V Číne má cez 700 pobočiek a v Japonsku približne tisícku pobočiek. Ázia je teraz hlavným motorom rastu spoločnosti.
Reťazec Starbucks prenikol na začiatku roka 2008 aj do ČR a svoju prvú tuzemskú kaviareň otvoril na pražskom Malostranskom námestí. Česko sa tak stalo prvou krajinou strednej Európy, kam sa reťazec rozhodol vstúpiť.
Zdroj: Stratégie