Alebo čo by sa každý CEO mal naučiť z chýb iných značiek.
David Brier, branding expert, si zobral na mušku tagline, s ktorým nedávnom prišiel Best Buy (retailer zameraný na predaj techniky) po 18 mesiacoch snaženia. Cieľom bol repozicioning značky. Nový tagline znie: ,Making technology work for you.’ Predtým značku sprevádzali tagliny ako ,Buyer be happy’ alebo ,You happier’. Viceprezident Drew Panayiotou sa však vyjadril, že chce byť značkou, ktorá dokáže viac ako len predávať.
Na základe toho vypracoval Brier návod, ako so značkou v podobnom štádiu, ako bola Best Buy, postupovať.
Dať značke druhý život nie je nič príjemné
Ak po 18tich mesiacoch snaženia prídete s takým niečím ako ,Making technology work for you’ ako s novým svetaborným taglinom, mali by ste sa ešte raz zamyslieť. Značka sa chcela profilovať ako tá, ktorá dá zákazníkovi viac ako len technológiu. Chce mu ponúknuť servis, poradenstvo, tréningy. No tento tagline to určite nenahradí. Slogan nie je len únavný, ale mŕtvy, nemastný neslaný, ošumelý. Ale čo hlavne – nijakým spôsobom neaktivuje zákazníka. A zapácha “marketingovými rečičkami”.
Značka musí vždy niečo vyznávať, ale aj popierať
Zoberte si napríklad Apple. Išiel cestou, ktorá nabúravala spôsob, ako sa narábalo s technológiou a vyžadoval od ľudí, aby sa ony prispôsobili. Nike sa stavia protim tým, ktorý so sebou nič nerobia a zastáva atlétov a ich výkony. Takže z toho, vyplýva, že značka musí vždy niečo popierať, vedieť sa postaviť proti určitým dogmám, pravidlám. Ale na druhej strane, musí mať jasno, čo presadzuje. Napríklad taký SAAB a jeho kampaň “Born from jets” už tiež neexistuje. Iba ak si odpoviete, čo vaša značka preferuje a zároveň proti čomu sa stavia, iba tak dáte ľuďom dôvod, prečo by sa mali zaujímať.
Zdroj: Fast Company