Príchod nového roka si mnohý z nás nevedia predstaviť bez novoročného prípitku - šampanského alebo sektu. Reklamy na tento mok sa objavili takmer vo všetkých mediatypoch – v televízii, printe, na internete aj na vonkajších outdoorových plochách. Celkovo zaplnili sekty vyše 33 inzertných strán v printe a viac ako 300 televíznych spotov zabralo 51 minút televízneho vysielania. Najväčším zadávateľom reklamy s 93% podielom v danom segmente bola spoločnosť Hubert J. E., výrobca známeho sektu Hubert.
Ako vyplýva z grafu nižšie, najvýraznejšie komunikovali zadávatelia v letných mesiacoch a v predvianočnom období.
Ako znázorňuje graf nižšie, na propagáciu sektov a šumivých vín minuli zadávatelia o viac ako 50% menej výdavkov v porovnaní s rokom 2011. Pokles reklamných investícíí zaznamenali všetky mediatypy.
Zdroj: Stratégie

