Pre 61 % Slovákov je najdôležitejším faktorom pri výbere banky výška poplatkov. V 49 % rozhoduje jednoduchosť ovládania bankového účtu. Pre slovenských bankových klientov je dôležitá aj dôvera v banku, ktorú pri jej výbere zohľadňuje 42 % z nich. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu pre direct banku ZUNO.
“Moderní klienti začínajú čím ďalej tým viac vyžadovať jednoduché finančné produkty. A prečo by za ne mali platiť zbytočné poplatky?“ pýta sa Alina Agurida, šéfka reklamy a komunikácie v ZUNO. „Platí to najmä v prípade spotrebných úverov a sporiacich účtov. Klienti by mali platiť len za služby, ktoré skutočne dostanú. Tento názor máme v ZUNO od začiatku a súhlasí s nami viac než 75 tisíc klientov. Napríklad náš ÚČET je za 0 eur a klienti s ním môžu ušetriť až 80 eur ročne.”
Prieskum sa tiež venoval dôvodom, pre ktoré sa klienti rozhodnú zmeniť svoju banku. Aj v tomto prípade hrajú hlavnú úlohu poplatky. Celkovo 72 % Slovákov by zvažovalo zmenu svojej banky v prípade výrazného zvýšenia poplatkov za služby.
“Je však dôležité poznamenať, že je rozdiel medzi úvahou nad zmenou banky a skutočným krokom,“ hovorí Andrea Vozníková, expertka na prieskum trhu v ZUNO. “Medzi najčastejšie dôvody, pre ktoré Slováci naozaj zmenia svoju banku, patria okrem zvýšenia poplatkov aj zlé finančné výsledky inštitúcie či neprofesionálne správanie jej zamestnancov.”
Z pohľadu komunikácie klientov s bankou je pre 88 % Slovákov kľúčová jednoduchosť a dostupnosť, preto preferujú kontakt s bankou prostredníctvom internetového bankovníctva.
Kvantitatívny prieskum CAWI realizovala agentúra NMS od 21. do 29. septembra 2012 na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie vo veku 18 – 65 rokov.

