„Modli sa, akoby si mal umrieť zajtra, ale pracuj, akoby si mal žiť večne." Aj tým sa (okrem iného) riadi súčasný šéf RTVS Václav Mika. Čo všetko povedal v rozhovore pre Stratégie?
Václav Mika v rozhovore pre Stratégie v januári zhodnotil svoj prvý pol rok vo funkcii generálneho riaditeľa RTVS. Okrem definícií verejnoprávnosti a ďalších cieľoch hovoril aj o budovaní diváckeho návyku, resp. pevnej štruktúry oboch televíznych programovým služieb, ktoré majú v programmingu alternovať komerčné stanice.
Stratégie: Vašou stratégiou je teda pevná štruktúra, na základe ktorej sa vytvorí divácky návyk, následne si zaň vypýtate zvýšenie koncesií a vytvoríte tretí kanál.
Václav Mika: Pomenovali ste to jednoducho, ale vyžiada si to dlhodobý proces. Dnes zmluva so štátom substituuje zdroje, ktoré odtiaľto odišli, teda reklamu a vlastné príjmy. Nie je to populárna téma, ale fakty sú jasné – koncesie u nás neboli zvyšované desať rokov, sú najnižšie v Európe, iné zdroje nemáme. RTVS program neprerušuje reklamou. Aj toto je pre diváka pridaná hodnota, za ktorú sa inde platí – všetky payTV kanály používajú princíp neprerušovania programov...
Viac o nedočkavosti a prioritách verejnoprávneho šéfa, o financovaní či plánovanom treťom kanáli RTVS, ale aj o druhej časovej opone a mladom divákovi sa dočítate v januárovom čísle Stratégií, ktoré vychádza už tento týždeň.
Zdroj: Miroslava Klempová