StoryEditor

Európa obmedzila zavádzajúce reklamné súťaže.

19.10.2012, 16:30
O obmedzení určitých praktik rozhodol Súdny dvoj Európskej úni v Luxembursku.

O obmedzení určitých praktik rozhodol Súdny dvor Európskej únie v Luxembursku.

Odteraz budú zakázané reklamne súťaže o ceny, ktoré adresátovi rovno oznamujú, že už vyhral. Platí to prinajmenšom pre výhry, ktoré so sebou nesú výdavky - napríklad keď musí príjemca kvôli nim telefonovať, posielať textové správy alebo hradiť iné poplatky. Oznámila to agentúra DPA.

 

Verdikt padol v konkrétnom prípade, keď niekoľko firiem vo Veľkej Británii rozosielalo pohľadnice, stieracie karty a ďalšie reklamné prílohy, na ktorých stálo, že ich príjemcovia už vyhrali. Adresáti boli síce zároveň informovaní o výdavkoch, ktoré sú s tým spojené, napríklad pri nadviazaní kontaktu; nedozvedeli sa už ale, že časť týchto peňazí išlo priamo reklamným firmám.

 

Niektoré "ceny" boli pre víťaza spojené s nezanedbateľnými výdavkami, napríklad 399 librami (približne 490 eur) za okružnú plavbu. Svojimi lákavými ponukami sa firmy chceli dostať k osobným údajom ľudí, aby im buď cielene posielali reklamné materiály alebo tieto informácie ďalej predávali.

 

Takéto agresívne reklamné praktiky sú zakázané, rozhodli sudcovia - a to aj v prípade, že ponúkané možnosti kontaktu príjemcu sú bezplatné. O jednotlivých prípadoch ale musia rozhodnúť národné súdy.

Zdroj: stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. máj 2025 09:16