O obmedzení určitých praktik rozhodol Súdny dvor Európskej únie v Luxembursku.
Odteraz budú zakázané reklamne súťaže o ceny, ktoré adresátovi rovno oznamujú, že už vyhral. Platí to prinajmenšom pre výhry, ktoré so sebou nesú výdavky - napríklad keď musí príjemca kvôli nim telefonovať, posielať textové správy alebo hradiť iné poplatky. Oznámila to agentúra DPA.
Verdikt padol v konkrétnom prípade, keď niekoľko firiem vo Veľkej Británii rozosielalo pohľadnice, stieracie karty a ďalšie reklamné prílohy, na ktorých stálo, že ich príjemcovia už vyhrali. Adresáti boli síce zároveň informovaní o výdavkoch, ktoré sú s tým spojené, napríklad pri nadviazaní kontaktu; nedozvedeli sa už ale, že časť týchto peňazí išlo priamo reklamným firmám.
Niektoré "ceny" boli pre víťaza spojené s nezanedbateľnými výdavkami, napríklad 399 librami (približne 490 eur) za okružnú plavbu. Svojimi lákavými ponukami sa firmy chceli dostať k osobným údajom ľudí, aby im buď cielene posielali reklamné materiály alebo tieto informácie ďalej predávali.
Takéto agresívne reklamné praktiky sú zakázané, rozhodli sudcovia - a to aj v prípade, že ponúkané možnosti kontaktu príjemcu sú bezplatné. O jednotlivých prípadoch ale musia rozhodnúť národné súdy.
Zdroj: stratégie