StoryEditor

Značky, ktoré stratili najviac zo svojej hodnoty

10.10.2012, 12:16

Výsledky spoločnosti Interbrand ukázali aj najväčšie poklesy v hodnote značiek. Pozrite si 10 značiek, ktoré stratili najviac.

10. DELL

Medziročná zmena hodnoty značky: -9%

Súčasná hodnota značky: 7,6 mld USD

Dôvod poklesu: Presun spoločnosti z oblasti predaja PC na poskytovanie IT služieb

 

9. Thomson Reuters 

Medziročná zmena hodnoty značky: -11%

Súčasná hodnota značky: 8,4 mld USD

Dôvod poklesu: Strata dominantného postavenia na trhu na úkor konkurenčného Bloombergu, ktorý je vnímaný ako Mercedes vo svojej oblasti. 

 

8. Honda 

Medziročná zmena hodnoty značky: -11%

Súčasná hodnota značky: 17,3 mld USD

Dôvod poklesu: Externé faktory ako japonské zemetrasenie zasiahlo výrobne závody Hondy a záplavy v Thajsku zas ohrozili dodávateľov. Okrem toho Honda čelí vlastným problémom, ako bolo napr. stiahnutie viac ako pol milióna vozidiel z predaja.

 

7. MTV 

Medziročná zmena hodnoty značky: -12%

Súčasná hodnota značky: 5,6 mld USD

Dôvod poklesu: MTV čelí kríze identity, nakoľko už dlhodobo nie je vnímaná ako hudobná stanica. Vplyv na krízu identity má najmä experimentovanie s nízkorozpočtovým programovým obsahom.

 

6. Citi 

Medziročná zmena hodnoty značky: -12 %

Súčasná hodnota značky: 7,6 mld USD

Dôvod poklesu: Banka nezvládla "stress test", ktorý vyhodnocuje, nakoľko je banka schopná prežiť v období finančnej krízy.

 

5. Yahoo 

Medziročná zmena hodnoty značky: -13%

Súčasná hodnota značky: 3,9 mld USD

Dôvod poklesu: Dlhoročný pokles podielu na trhu s internetovou reklamou a zmena CEO spoločnosti.

 

4. Moët & Chandon 

Medziročná zmena hodnoty značky -13%

Súčasná hodnota značky: 3,8 mld USD

Dôvod poklesu: Dôvodom nie je ani tak horšie vnímanie samotnej značky spotrebiteľmi, ako skôr fakt, že rast svetovej ekonomiky momentálne prebieha v tých krajinách sveta, kde nie je rituál pitia šampanského až taký rozšírený. 

 

3. Nokia 

Medziročná zmena hodnoty značky: -16%

Súčasná hodnota značky: 21 mld USD

Dôvod poklesu: Pretrvávajúci prepad podielu na trhu s mobilnými telefónmi, kedy sa Nokia nestihla adaptovať príchodu novodobých smartphonov. V septembri predstavila Lumiu 920, ktorá však nepresvedčila investorov o svojich kvalitách. 

 

2. Goldman Sachs 

Medziročná zmena hodnoty značky: -16%

Súčasná hodnota značky: 7,6 mld USD

Dôvod poklesu: Goldman Sachs získal negatívny imidž z viacerých dôvodov. Jeho vplyv na súčasnú debetnú krízu v Grécku, ako aj vyjadrenie odchádzajúceho výkonného riaditeľa dali značke nálepku, ktorú ľudia nenávidia.

 

1. Blackberry

Medziročná zmena hodnoty značky: -39%

Súčasná hodnota značky: 3,9 mld USD

Dôvod poklesu: Značka, ktorá kedysi dominovala na trhu smartphonov, podobne ako Nokia, nebola schopná čeliť novej vlne telefónov na čele s iPhone od Apple a mobilnými zariadeniami s Androidom od Google. 

Zdroj: interbrand, businessinsider

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. júl 2025 00:58