StoryEditor

199 dní televíznej reklamy

24.01.2013, 16:59

Objem reklamných výdavkov sa medziročne zvýšil o 15 percent

Celoštátne slovenské televízne stanice odvysielali v minulom roku takmer 769 tisíc spotov v celkovej dĺžke 4 770 hodín, čo predstavuje necelých 199 dní. Oproti roku 2011 je to o 18 percent viac času. Priemerná dĺžka spotu zostáva v porovnaní s rokom 2011 nezmenená a to 22 sekúnd. Najčastejšie vysielané boli tradične 30 sekundové spoty.

 

Najviac reklám bolo odvysielaných v piatok 23. novembra 2012, spolu 3 053 spotov. V tento deň v prime time vysielala verejnoprávna Jednotka Legendy popu s Helenou Vondráčkovou, stanica Plus vysielala Najväčšie hity Karla Gotta. Markíza ponúkla divákom Farmu a JOJka Panelák.

 

Najviac reklám v jednom bloku odvysielala TV JOJ v pondelok 7. mája 2012 popoludní o 14:24 hod  – 32 spotov v celkovej dĺžke 11 minút 59 sekúnd.
Najviac divákov si pozrelo spot na Orange odvysielaný na Jednotke 20. mája 2012 o 20:32 hod. po druhej tretine finálového zápasu Fínsko – Švédsko na MS v ľadovom hokeji.

 

Zadávatelia preinvestovali v televíziách v roku 2012 viac ako 632 mil. eur. Objem reklamných výdavkov sa tak medziročne zvýšil o 15 percent. Najdrahší spot uplynulého roka odvysielala TV JOJ 28. októbra po skončení spravodajských Novín o 19:49 hod. a bol to spot na Renault Clio s dĺžkou 60 sekúnd. Najviac peňazí investovali do televíznej reklamy zadávatelia z tých istých segmentov ako v roku 2011. Výmena nastala iba na prvej pozícii – lídrom sa stali banky a stavebné sporiteľne, o priečku nižšie sa posunuli mobilní operátori. V rebríčku ich nasledujú autá, lieky a maloobchodné reťazce.

 

Poradie staníc podľa odvysielaného reklamného času (údaj je súčtom stopáží odvysielaných reklamných spotov a sponzorských odkazov)

StanicaPodiel
JOJ26%
Markíza24%
PLUS23%
Doma17%

TA3

6%
Jednotka2%
Dajto1%
Dvojka1%

 

Najväčším zadávateľom televíznej reklamy bol rovnako ako v predošlých rokoch Slovak Telekom. Poradie 4 najväčších zadávateľov je rovnaké ako v predchádzajúcom roku. Z rebríčka TOP 10 televíznych zadávateľov vypadol Procter&Gamble, naopak do prvej desiatky sa dostala Poštová banka.

 

Poradie TOP 10 zadávateľov v televízii

 

Zadávateľ

Výdavky v €

1

SLOVAK TELEKOM

34 909 074

2

ORANGE

28 762 568

3

HENKEL

20 134 383

4

UNILEVER

19 138 009

5

TELEFONICA

14 432 793

6

LIDL

14 102 880

7

NESTLÉ

12 898 059

8

SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA

12 835 470

9

POŠTOVÁ BANKA

12 046 697

10

L'OREAL

11 318 739

 

Zdroj: TNS

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. jún 2025 07:45