Objem reklamných výdavkov sa medziročne zvýšil o 15 percent
Celoštátne slovenské televízne stanice odvysielali v minulom roku takmer 769 tisíc spotov v celkovej dĺžke 4 770 hodín, čo predstavuje necelých 199 dní. Oproti roku 2011 je to o 18 percent viac času. Priemerná dĺžka spotu zostáva v porovnaní s rokom 2011 nezmenená a to 22 sekúnd. Najčastejšie vysielané boli tradične 30 sekundové spoty.
Najviac reklám bolo odvysielaných v piatok 23. novembra 2012, spolu 3 053 spotov. V tento deň v prime time vysielala verejnoprávna Jednotka Legendy popu s Helenou Vondráčkovou, stanica Plus vysielala Najväčšie hity Karla Gotta. Markíza ponúkla divákom Farmu a JOJka Panelák.
Najviac reklám v jednom bloku odvysielala TV JOJ v pondelok 7. mája 2012 popoludní o 14:24 hod – 32 spotov v celkovej dĺžke 11 minút 59 sekúnd.
Najviac divákov si pozrelo spot na Orange odvysielaný na Jednotke 20. mája 2012 o 20:32 hod. po druhej tretine finálového zápasu Fínsko – Švédsko na MS v ľadovom hokeji.
Zadávatelia preinvestovali v televíziách v roku 2012 viac ako 632 mil. eur. Objem reklamných výdavkov sa tak medziročne zvýšil o 15 percent. Najdrahší spot uplynulého roka odvysielala TV JOJ 28. októbra po skončení spravodajských Novín o 19:49 hod. a bol to spot na Renault Clio s dĺžkou 60 sekúnd. Najviac peňazí investovali do televíznej reklamy zadávatelia z tých istých segmentov ako v roku 2011. Výmena nastala iba na prvej pozícii – lídrom sa stali banky a stavebné sporiteľne, o priečku nižšie sa posunuli mobilní operátori. V rebríčku ich nasledujú autá, lieky a maloobchodné reťazce.
Poradie staníc podľa odvysielaného reklamného času (údaj je súčtom stopáží odvysielaných reklamných spotov a sponzorských odkazov)
Stanica | Podiel |
JOJ | 26% |
Markíza | 24% |
PLUS | 23% |
Doma | 17% |
TA3 | 6% |
Jednotka | 2% |
Dajto | 1% |
Dvojka | 1% |
Najväčším zadávateľom televíznej reklamy bol rovnako ako v predošlých rokoch Slovak Telekom. Poradie 4 najväčších zadávateľov je rovnaké ako v predchádzajúcom roku. Z rebríčka TOP 10 televíznych zadávateľov vypadol Procter&Gamble, naopak do prvej desiatky sa dostala Poštová banka.
Poradie TOP 10 zadávateľov v televízii
Zadávateľ | Výdavky v € | |
1 | SLOVAK TELEKOM | 34 909 074 |
2 | ORANGE | 28 762 568 |
3 | HENKEL | 20 134 383 |
4 | UNILEVER | 19 138 009 |
5 | TELEFONICA | 14 432 793 |
6 | LIDL | 14 102 880 |
7 | NESTLÉ | 12 898 059 |
8 | SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA | 12 835 470 |
9 | POŠTOVÁ BANKA | 12 046 697 |
10 | L'OREAL | 11 318 739 |
Zdroj: TNS