McDonald's vyhodnotil súťaž Môj burger, v ktorej priamo zákazníci navrhovali vlastné burgery. Tri najlepšie sa od mája začnú predávať vo všetkých prevádzkach v Česku a na Slovensku.
"Boli sme príjemne prekvapení, že sa zúčastnilo toľko ľudí," uviedla pre Stratégie šéfka komunikácie McDonald's pre Česko a Slovensko Drahomíra Jiráková. Zákazníci na oboch trhoch prihlásili 9 611 burgerov, webstránka mujburger.cz zaznamenala 250 tisíc návštevníkov. K "Môjmu burgeru" sa McDonald's vzhľadom na tieto čísla možno vráti, pripúšťa Jiráková: "Bola to úspešná akcia - ešte uvidíme predaje a potom sa rozhodneme, či v tom budeme pokračovať." Cieľom bolo podľa Jirákovej ukázať, ako sa dajú ingrediencie poskladať tak, aby vyhovovali chuti zákazníkov.
Sezónne špeciality na našom trhu podľa McDonaldu fungujú. Každá krajina si môže sama určovať, ako často prinesie novinky – u nás a v Česku je to približne každý mesiac. "Máme veľa stálych zákazníkov, ľudia majú radi trochu obmenu od stáleho menu. Vieme, čo Slováci chcú – Syrové sezóny sú veľmi obľúbené a vždy zafungujú. Takisto rôzne stredomorské špeciály," tvrdí šéfka komunikácie. V Česku uviedol McDonald's aj lokálne produkty – "lidovky" McKřen a McBůček. Slovenské špeciality McDonald's podľa Jirákovej zatiaľ nechystá.
McDonald's však u nás a v Česku práve teraz spúšťa projekt Na rovinu. Ľudia sa môžu fastfoodového reťazca pýtať čokoľvek, on bude odpovedať. "Okolo McDonaldu vzniká veľa fám, klišé... Chceme, aby ľudia aby naozaj vedeli, ako sú mäsá pripravované, že to je čisté mäso, nie žiadne múky, strúhanky a podobne. Sľubujeme si, že ľudia budú mať väčšiu dôveru v tie výrobky," vysvetľuje Jiráková, prečo projekt spustili. Slovensko-český McDonald's prebral koncept z Kanady a uvádza ho ako prvý v Európe. Okrem odpovedí na konkrétne zákaznícke otázky chce prinášať videá z fotenia sendvičov či ďalšie informácie zvnútra firmy. Prečítajte si viac o projekte Na rovinu v samostatnej správe.
Fotogaléria víťazov súťaže Môj burger
Víťazmi súťaže sa stali Slováci Róbert Kiripolský, Jana Halásová a Andrea Čunderlíková. O tom, ktorý burger je najlepší rozhodovala porota v zložení Lukáš Limprecht (viceprezident pre gastronómiu AHR ČR, kuchár a reštauratér), Alexander Schramm (generálny riaditeľ spoločnosti McDonald´s ČR a SR), Renata Roubínková-Baierová (franchisistka McDonald´s ČR), Maroš Lekeš (franchisista McDonald´s SR) a Sandra Nováková (herečka)
1. miesto: Andyburger (tmavá žemľa, hovädzie mäso stredné, tavený syr s čedarom, miešaný šalát, šalát rukola, uhorka, omáčka z medu a horčice). "Snažila som sa vytvoriť burger pre ženy, preto tmavé pečivo, šalát, rukola. Hovädzie mäso bola tiež jednoznačná voľba," tvrdí autorka Andrea Čunderlíková
2. miesto: Veľký hryz (žemľa Royal, dva kusy bravčového koreneného mäsa, slanina, tavený syr s čedarom, krúžky červenej cibule, šalát batavia, Údená paradajková omáčka, omáčka Sweet Chillli). "Som mäsový typ, preto som zvolila veľa mäsa a slaninu. Vo varení rada experimentujem, dúfam, že tento môj experiment bude chutiť," tvrdí autorka Jana Halásová.
3. miesto: Mexičan (hamburgerová žemľa, hovädzie mäso mleté, tavený syr s čedarom, restovaná cibuľka, paradajky, Mexická omáčka). "Mám rád mierne pikantné jedlá, preto som vybral mexickú omáčku. Cibuľka je príjemne chrumkavá, paradajky šťavnaté a syru nie je nikdy dosť," tvrdí autor Róbert Kiripolský
Zdroj: Ivan Krasko