Najhodnotnejšou značkou na svete je Apple s hodnotou 87 miliárd dolárov. Za ním nasleduje jeho hlavný konkurent Samsung. Najvplyvnejšou, alebo tiež najlepšie rozoznateľnou, je značka Ferrari. Vyplýva to z najnovšieho výskumu spoločnosti Brand Finance.
Vlani prežil americký Apple extrémny rok. Jeho trhová hodnota vzrástla z 350 miliárd dolárov na 600 miliárd a potom znova klesla na 400 miliárd. Napriek novému iPhonu a iPadu stráca firma v konkurencii so Samsungom a ten sa mu nebezpečne približuje. Hodnota značky Apple podľa Brand Finance stúpla za rok o 24,2 percent na 87 miliárd dolárov. Hodnota značky Samsung ale vzrástla o 54 percent a Samsung sa tak vyšplhal na druhú pozíciu z šiestej.
Pri tvorbe hodnoty značky vychádza Brand Finance zo špecifických finančných údajov a údajov o príjmoch. Inak je tomu pri hodnotení sily značky, ktorá berie do úvahy aj ďalšie finančné ukazovatele, ako čistá marža, priemerný príjem na zákazníka, marketingové a reklamné výdavky alebo kvalitatívne ukazovatele, ako vplyv značky a vernosť. Vďaka tomu sa na prvú pozíciu dostala značka Ferrari, ktorá patrí talianskej automobilke Fiat. Ferrari je iba špecializovaným výrobcom športových áut a svojou veľkosťou a firemnou hodnotou nemôže konkurovať nadnárodným značkám.
Štyri z piatich najhodnotnejších firiem sveta sú z technologického a internetového sektora. V rebríčku najvplyvnejších je však jedinou značkou z tohto sektora Google, ktorý tak ako jediný má zastúpenie v prvej pätici oboch rebríčkov.
Brand Financie zverejňuje svoj rebríček 500 najhodnotnejších firiem sveta pravidelne každý rok. Firma zatiaľ nezverejnila poradie všetkých 500 firiem. Celkový rebríček a ďalšie podrobnosti majú byť podľa jej internetovej stránky zverejnené 28. februára.
Zdroj: Stratégie