Najviac bude rásť internet.
Za rastom budú stáť hlavne rozvojové trhy vo východnej Európe, Ázii a Latinskej Amerike. Z dvanástich trhov analýzy spoločnosti Warc sú štyri (Austrália, Čína, India a Japonsko) v ázijsko-pacifickej oblasti. Pre všetky tieto trhy Warc predikuje rast. Čína by v roku 2013 mala rásť o cca 13 percent, nasledovaná je Indiou s 9 percentami, Austráliou s cca 3 percentami a Japonskom s len 1 percentom. Výrazne porastie aj Brazília - zhruba o desatinu.
Ťahúňom výdavkov bude Rusko
Ťahúňom reklamných výdavkov v regióne strednej a východnej Európy bude podľa spoločnosti PricewaterhouseCoopers predovšetkým Rusko. Rovnakú predikciu má aj spoločnosť Warc. Aj podľa nej bude najrýchlejšie rastúcim reklamným trhom v roku 2013 práve Rusko s veľmi výrazným rastom, približne 15%.
Najviac porastie internet
Vzhľadom k rýchlemu vývoju v oblasti sociálnych médií a on-line videí bude reklama na internete podľa Zenith aj naďalej rásť najrýchlejšie zo všetkých médií, pre rok 2013 je predpovedaný rast o cca 15%. Reklama na internete zvýši svoj podiel na reklamnom trhu až na 23% v roku 2015.
Tradičné médiá veľký rast nečaká
Za rastom investícií v budúcom roku sa podľa PwC tiež skrýva výrazný presun výdavkov z tradičných drahších médií na lacnejšie digitálne platformy. Pre tradičné médiá je Zenithom predpovedaný rast oveľa menší - necelá dve percentá. Noviny a časopisy majú podľa agentúry aj naďalej klesať - a to v priemere o 1% ročne.
Zdroj: Stratégie