Tohtoročnú dovolenku má za sebou tretina Slovákov, pričom takmer 20 % Slovákov sa tohto roku chystá na dve kolá cestovateľských zážitkov. Vyplynulo to z výsledkov augustového prieskumu direct banky ZUNO. Základným zdrojom informácií pri výbere a plánovaní dovolenky je pritom internet.
Potrebné informácie hľadá a preveruje online viac ako 80 % Slovákov. V prípade samotnej platby je však percento opýtaných podstatne nižšie - prostredníctvom internetu uhrádza svoju dovolenku necelých 50 % z nich. V porovnaní s našimi českými susedmi tak Slováci využívajú online platbu v menšej miere.
Dovolenkovaniu však častokrát predchádza uťahovanie opaskov. V rovnakej miere to platí tak na Slovensku ako aj v Česku. „Až 80 percent Slovákov aj Čechov v prieskume potvrdilo, že svojich pár dní voľna financuje práve z úspor. Uhradiť dovolenku z pravidelného príjmu si môže dovoliť len 16 percent ľudí na Slovensku a 21 percent ľudí v Česku,“ hovorí Andrej Čársky, manažér primárneho bankovníctva v ZUNO.
V čom sa však Slováci a Češi zhodnú je výber dovolenkovej destinácie. Oba národy v rovnakej miere uprednostňujú domáce prostredie pred zahraničným, čo potvrdilo až 70 % Čechov a 55 % Slovákov. Ďalšími v rebríčku popularity sú Chorvátsko, Taliansko a Turecko. Do prvej päťky sa dostala aj ďalšia obľúbená európska krajina - Grécko.
Prieskum bol uskutočnený v období od 31. júla do 1. augusta 2012 na reprezentatívnej vzorke respondentov zo Slovenska a Česka.