O ďalších 80 reklamných zariadeniach rozhodne súd.
V najväčšej bratislavskej mestskej časti Petržalka odstránili od minulého leta 49 vonkajších reklamných zariadení, ktoré stáli bez povolenia. V auguste 2011 samospráva spustila kampaň „Čiernymi páskami na čierne bilbordy,“ aby dala najavo, že obchádzanie legislatívy netoleruje. Aj napriek úspešnej akcii však stále volá po zmene stavebného zákona.
Petržalský stavebný úrad v súčasnosti vedie približne 160 správnych konaní k reklamným zariadeniam - konania k žiadostiam o povolenie nových zariadení, o predĺžení doby platnosti rozhodnutí, konania o odstránení a dodatočnom povolení billboardu a tiež aj správne konania o uložení pokuty za porušenie stavebného zákona.
O ďalších 80 reklamných zariadeniach rozhodne súd. Tým sa proces ešte predlžuje. „Nekorektnému podnikateľovi to vyhovuje, pretože kým dôjde k fyzickému odstráneniu zariadenia, o to dlhšie mu plynú zisky z tohto reklamného zariadenia,“ hovorí petržalská hovorkyňa Mária Grebeňová-Laczová.
Mestská časť chce posilniť právomoci stavebného úradu pri odstraňovaní čiernej stavby a volá po zmene stavebného zákona.
Zdroj: TASR, mia