Vďaka tomuto kroku je Český národný panel so súčasným počtom 60 000 respondentov jedným z najväčších českých online panelov a môže ponúknuť dostatočný počet respondentov pre pokrytie naprostej väčšiny dopytov. Slovenský národný panel pozostáva z 25 000 respondentov a stále sa rozrastá. Zlúčenie online panelov Mediaresearch s českým a slovenským panelom prebehlo v decembri minulého roka.
Dôležitým kritériom je okrem veľkosti oboch panelov kvalita, s akou sú budované a udržiavané. Tej sa im dostáva vďaka know-how a zázemiu agentúr Mediaresearch, NMS Market Research a STEM / MARK, ktoré na projektoch spolupracujú. Veľký dôraz je kladený na prepracovaný systém overovania nových respondentov (offline verifikácia respondentov) a kontrolu identity. Nedôveryhodní a nečestní respondenti sú niekoľkými na sebe nezávislými monitorovacími mechanizmami identifikovaní a následne z výskumov vylúčení.
"Okrem základných sociodemografických dát máme o väčšine svojich respondentov aj ďalšie informácie, v takzvaných subpanelech, napríklad pre zdravotníctvo, automotive, mobilné telefonovanie, osobné financie, cestovný ruch, nákupné zvyklosti, média, vybavenie domácnosti, užívanie internetu a podobne. Táto znalosť nám umožňuje presné zacielenie výskumov a rýchly zber dát vyvážaných podľa kvót a tým aj zníženie ceny výskumu, "uvádza Tomáš Hynčice, obchodný riaditeľ Mediaresearch.
Cieľom spoločného projektu Mediaresearch, NMS Market Research a STEM / MARK je stať sa hlavným dodávateľom českých a slovenských dát do zahraničia a byť zároveň aj významným dodávateľom online zberu dát v Českej republike a na Slovensku. Panely môžu využiť ako výskumné agentúry z ČR a zahraničia, tak koncoví zákazníci a médiá.
Zdroj: red