V posledných rokoch sa na Slovensku s virtuálnymi operátormi roztrhlo vrece.
Mali ponúknuť lacnejšie volania a pre operátorov väčšie zisky. Firmy, ktoré sprostredkovali telekomunikačné služby, však dnes bojujú s nezáujmom.
„Slovenská republika mala päť takýchto spoločností. V súčasnosti sú už len tri,“ hovorí Roman Vavro, hovorca Telekomunikačného úradu. Minulý rok v tichosti zanikli dvaja hráči trhu Mphone a Nay Phone.
Zániky bez komentárov
Nákup minút mobilného operátora a ich následne zobchodovanie na trhu je vo svete bežnou praxou.
„Elektronickú komunikačnú sieť a službu poskytuje mobilný operátor v spolupráci s partnerom. Ten ju predáva s pridanou hodnotou,“ opisuje obchodný model Roman Vavro. Naši virtuálni operátori však po boome prežívajú vytriezvenie.
„Rozhodnutie neposkytovať ďalej službu Mphone súvisí výhradne s naším strategickým rozhodnutím zamerať sa na finančné služby,“ vysvetľuje dôvod zániku služby Mphone, hovorkyňa Metro Cash and Carry Romana Nýdrle. Spoločnosť predávala tarify Slovak Telekomu, no kvôli nízkemu záujmu sa spolupráca skončila. Okrem Mphone zanikol aj ďalší projekt Nay Phone, na ktorom so spoločnosťou Nay spolupracovala Telefónica O2. To, prečo zo spolupráce cúvli, nechce žiadna zo strán komentovať. Telefónica o skutočnosti uverejnila iba stručnú informáciu na svojom webe.
Telefónica najaktívnejšia
O2 však naďalej využíva služby iných virtuálnych operátorov. Najznámejší je Tesco mobile, ktorý malo podľa poslednej štatistiky z minulého roka 58-tisíc zákazníkov.
„Základnou ponukou je Paušál tri100. Okrem sto minút volaní do vlastnej siete, sto minút a sto SMS správ do všetkých sietí obsahuje aj sto vernostných bodov Tesco-Club Card,“ opisuje produkt hovorkyňa Tesco stores Zuzana Lošáková. Telefónica ponúka svoje služby aj prostredníctvom spoločnosti Swan.
„Swan Mobile je medzikrok k bodu, keď sa na spustenie virtuálneho operátora pripravujeme. Počet zákazníkov je iba zlomkový v porovnaní so zákazníkmi mobilných operátorov,“ hovorí generálny riaditeľ Swanu Miroslav Strečanský.
Zdroj: HNonline

