Televízny trh chce napraviť situáciu v inventory; Jojka ruší mediálne spolupráce
Tohtoročný boj medzi dvoma najsilnejšími televíziami na našom trhu dospel k tomu, že „inventory malo trochu problém.“ Hovoril o tom aj František Borovský, šéf TV JOJ a Plus, na novembrovej konferencii Forum Media v Bratislave: „Chceme sa s tým v budúcom roku vysporiadať - s tým súvisí aj zdvihnutie cien, aj vzhľadom na vypredanosti za posledné dva-tri mesiace."
Žiadne mediálne spolupráce
Pre inventory zaznela na konferencii ešte jedna správa - JOJ skupina od budúceho roka ruší akékoľvek mediálne spolupráce. „U nás teda bude platiť pravidlo – čokoľvek na JOJ chcete vidieť, tak si to kúpte. A to isté bude platiť aj pre nás... V tomto smere sa teda snažíme vyčistiť aj vzťahy s ostatnými médiami, pretože na konci dňa to nerobilo dobrú krv a my sme sa neradi dostávali do situácií, že sme boli označovaní ako „viac kamaráti“ s tými či inými,“ vysvetlil rozhodnutie šéf Jojky.
Skupina s už tromi televíziami
Tretia stanica pod značkou JOJ, ktorá začne vysielať v marci 2013, bude spravodajsko – dokumentárno – lifestylová. „Snažíme sa maximálne využiť potenciál toho, že naša televízia disponuje obrovských spravodajským zázemím, investujeme doň niekoľko miliónov eur ročne a je to pre nás investícia najzmysluplnejšia, pretože za cenu minimálneho navýšenia nákladov dokážeme vygenerovať novú televíziu," povedal na konferencii František Borovský.
Samostatná Pluska
Budúcoročnou novinkou bude tiež to, že medzi stanicami JOJ group síce zostane prepojený obchod a program, riadené však budú samostatne. „Rozhodli sme sa odčleniť komplet celú Plusku, vrátane kľúčových oddelení – chceme tam ľudí, ktorí budú zodpovední len za túto stanicu a budú (obrazne povedané) piraňami v rámci celej televíznej skupiny, aby sme sa všetci hýbali ďalej progresívnejšie. Snažíme sa nájsť na trhu hotových ľudí, pretože nemáme čas niekoho vychovávať...“ Stanica Plus, ktorá teraz mala rok stagnácie, bude podľa slov generálneho riaditeľa od roku 2013 formovaná úplne novým tímom.
JOJ zacieli viac na ženy
No a napokon zmeny v hlavnej stanici - Jojka bude sa ešte viac posúvať smerom k ženám, zavedie viacero formátov...
... a čo ďalšie ešte televízia avizovala na konferencii do budúceho roka a ako na dvíhanie cien zareagujú ostatní trhoví hráči sa dozviete v novembrovom čísle printových Stratégií, v rubrike Forum Media.
Zdroj: mia