Agentúra TNS Slovakia sa rozhodla zrealizovať prieskum medzi rodičmi, ktorí majú doma deti, či už staršie alebo mladšie. Pýtala sa na to, ako ovplyvňujú deti svojich rodičov v tom, čo sa bude do domácnosti nakupovať.
Medzi prvých 5 kategórií produktov, pri ktorých majú deti vo veku 1-5 rokov vplyv na nákupné rozhodovanie rodičov patria mliečne výrobky, oblečenie pre deti, hračky, sladkosti a knihy.
U rodičov, ktorí majú deti vo veku 6 - 10 rokov hneď za prvými 5 kategóriami, ktoré sú rovnaké ako u rodičov mladších detí, nasledujú hracie konzoly, ktorých nákup ovplyvňujú deti viac ako štvrtiny rodičov (27 %).
V skupine rodičov detí od 10 do 15 rokov sa do prvej päťky týchto produktov okrem oblečenia, mliečnych výrobkov a sladkostí dostal aj mobilný telefón a notebook či počítač.
Deti vo veku 15-18 rokov ovplyvňujú nákupné rozhodovanie svojich rodičov predovšetkým pri kúpe oblečenia pre tínedžerov, mobilných telefónov, mliečnych výrobkov, notebooku či počítačov a sladkostí.
Ďalšie zaujímave fakty prieskumu:
- polovica rodičov detí vo veku 1 - 5 deklaruje, že ich dieťa vie ovládať notebook/počítač a mobilný telefón
- viac ako 9 z 10 rodičov detí vo veku od 6 do 10 rokov ovládajú notebook/počítač, mobil či internet
- dve tretiny rodičov uvádzajú, že ich dieťa (6-10 rokov) ovláda hraciu konzolu a 45 % smartfón či tablet
- takmer všetky deti nad 10 rokov ovládajú mobil, notebook/PC, internet a tiež (viac ako 80 %) hraciu konzolu, smartfón či tablet.
Prieskum realizovala agentúra TNS Slovakia prostredníctvom internetu. Vzorka 500 respondentov je reprezentatívna pre populáciu Slovenska vo veku 15 - 65 rokov z hľadiska veku, vzdelania, veľkosti miesta bydliska a kraja. Terénna fáza výskumu sa uskutočnila v novembri 2012.
Zdroj: TNS Slovakia

