Celosvetové výdavky do reklamy v roku 2013 porastú vďaka rozvojovým trhom a digitálnym médiám o 4,6 %, celkovo tak dosiahnu sumu 525 mld. dolárov. Takýto rast predpovedá mediálna agentúra ZenithOptimedia.
Za rastom budú stáť hlavne rozvojové trhy vo východnej Európe, Ázii a Latinskej Amerike, konkrétne predovšetkým Čína, Brazília a Rusko. V roku 2013 porastú stabilne aj výdavky na reklamu v USA, a to o 3,6 %.
Ťažko predvídateľná je situácia v eurozóne. Ak sa hospodársky vývoj nebude naďalej rapídne zhoršovať a nedôjde k jej rozpusteniu, očakáva sa v budúcom roku rast reklamných investícií o 0,9 % oproti roku 2012, pre ktorý je predpokladaný pokles v porovnaní s minulým rokom o 3,1 %.
Za tento rok nepatrne porastú trhy v Nemecku a Rakúsku, a to o 1,1 %, resp. 1,3 %. Naopak, veľký pokles je predpovedaný pre Grécko (-33 %), Španielsko (-12,2 %) a Portugalsko (-13 %).
Podľa predikcií agentúry ZenithOptimedia budú výdavky do reklamy na internete aj naďalej rásť najrýchlejšie v porovnaní s výdavkami do reklamy v ostatných médiách - pre rok 2013 je predpovedaný rast o 15,1 % a finančné prostriedky investované do reklamy na internete presiahnu 100 mld. USD.
V roku 2011 tvoril podiel internetovej reklamy 16 %, v roku 2014 by mal dosiahnuť 21,4 %. Už teraz tvorí internet viac ako 25 % objemu finančných prostriedkov investovaných do reklamy v Dánsku, Nórsku, Južnej Kórei, Švédsku a vo Veľkej Británii.
Zdroj: mia