Najúspešnejším tvorcom firemnej značky je generálny riaditeľ Samsungu Kwon Oh-Hyun. Samsung síce v poslednom rebríčku 500 najhodnotnejších spoločností sveta zostavovanom firmou Brand Finance skončil druhý, v tesnom závese za Applom, hodnota značky sa však zvýšila o 20,5 miliardy USD, teda viac ako hodnota Applu. Vyplýva to z správy, ktorú na svojich internetových stránkach zverejnila najväčšia komerčná televízna sieť v Británii ITV.
Na druhom mieste skončil Tim Cook z Applu s rastom hodnoty značky o 16,7 miliardy USD. Do prvej pätice sa ešte dostali šéfovia firiem Amazon, Shell a Agricultural Bank of China.
Prvé dve pozície najúspešnejších riaditeľov patria firmám z technologického sektora. Rovnako je tomu aj v rebríčku najmenej úspešných riaditeľov, kde prvú pozíciu obsadila Meg Whitmanová z Hewlett-Packard s poklesom hodnoty značky HP o 5,6 miliardy USD. Za ňou skončil riaditeľ americkej počítačovej firmy Dell Michael Dell.
Podľa spoločnosti Brand Finance zostal najhodnotnejšie značkou Apple s hodnotou cez 87 miliárd USD. Do prvej desiatky sa okrem Samsungu dostali len značky z USA. Najvyššie hodnotenou európskou značkou je Shell na 12. pozíciu, ktorý si polepšil z minuloročnej 19. priečky. Za ním je hneď Vodafone, ktorý bol vlani v prvej desiatke.
Značka Coca-Cola, ktorá sa už niekoľko rokov umiestňuje na prvej priečke podobného rebríčka zostavovaného firmou Interbrand, sa v rebríčku Brand Finance umiestnila až na 9. pozíciu. Jej hodnota síce rástla, firma si však o jedno miesto pohoršila.
Brand Financie pri tvorbe svojho rebríčka vychádza zo špecifických finančných údajov a údajov o príjmoch.
Najúspešnejší tvorcovia značky:
1. Kwon Oh-Hyun - Samsung
2. Tim Cook - Apple
3. Jeff Bezos - Amazon
4. Peter Vozer - Shell
5. Ťiang Čchao-liang - Agricultural Bank of China
Zdroj: Stratégie

