StoryEditor

Objem investícií do reklamy v rádiách stúpol o 6 %

31.01.2013, 13:39
Najviac reklamy predalo Expres, Fun a Viva. Najväčším zadávateľom bola Škoda Auto Slovensko.

Objem investícií do reklamy v 6 celoštátnych slovenských rádiách stúpol v roku 2012 o necelých 6 %. Vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov spoločnosti TNS Slovakia.

Najviac reklamy predalo rádio Expres, Fun rádio a rádio Viva. Poradie dopĺňajú Jemné melódie a verejnoprávne Slovensko 1, ktorému sa darilo lepšie ako rádiu Europa 2. Poradie jednotlivých rádií je rovnaké ako v predošlých dvoch rokoch.

 

Prehľad rádií podľa výdavkov do reklamy

Medium

Objem reklamy v €

% zmena

2012

2011

Rádio Expres

26 537 998 

23 608 695 

12.4%

FUN Rádio

19 742 957 

18 807 150 

5.0%

Rádio Viva

12 896 492 

13 422 795 

-3.9%

Rádio Jemné Melódie

8 879 764 

7 699 319 

15.3%

Slovensko 1

7 473 670 

7 372 806 

1.4%

Európa 2

5 648 753 

5 782 824 

-2.3%

 

Zatiaľ čo sa výdavky do reklamy medziročne zvýšili, celková dĺžka odvysielaných spotov sa nezmenila.

 

Prehľad rádií podľa počtu odvysielaných reklamných spotov a dĺžky odvysielaných spotov

Medium

Počet odvysielaných spotov

Dĺžka spotov v hodinách

2012

2011

% zmena

2012

2011

% zmena

Rádio Viva

76 829

80 278

-4.3%

503

526

-4.4%

FUN Rádio

54 260

55 242

-1.8%

364

381

-4.5%

Rádio Jemné Melódie

48 339

40 157

20.4%

326

274

19.0%

Rádio Expres

45 546

39 726

14.7%

322

297

8.2%

Európa 2

37 122

39 119

-5.1%

336

362

-7.0%

Slovensko 1

17 775

17 762

0.1%

127

139

-8.4%

SPOLU

279 871

272 284

2.8%

1978

1979

0.0%

 

V minulom roku slovenské rádiá odvysielali takmer 280 tisíc reklamných spotov v celkovej dĺžke 1978 hodín vysielania.

V medziročnom porovnaní vzrástol počet odvysielaných spotov o 3 %.

Najväčší podiel pripadá na reklamné spoty odvysielané v časovom intervale od 07:00 do 09:00 hodiny, keď ľudia cestujú do práce. O niečo menej reklám bolo odvysielaných v ďalšom dopoludňajšom pásme, ktorému konkuruje čas druhej dopravnej špičky na cestách – medzi 15-tou až 17-tou hodinou.

Najviac reklám sa odvysielalo v posledné dva pracovné dni týždňa – vo štvrtok a piatok, čo sú zvyčajne dni, keď ľudia cestujú domov a za najbližšími na víkend.

 

V rebríčku TOP 15 najväčších zadávateľov rozhlasovej reklamy sa umiestnili 4 automobilky, pričom Škoda Auto Slovensko bola aj najväčším zadávateľom reklamy v rádiu.

Zadávateľ

Výdavky v €

Škoda Auto Slovensko

2 309 275 

Spoločnosť 7 plus

2 103 747 

Billa

1 667 087 

Citroen Slovakia

1 415 536 

Interpharm

1 400 376 

TV JOJ

1 233 163 

Orange Slovensko

1 190 294 

COOP Jednota Slovensko

1 155 232 

Ringier Axel Springer Slovakia

1 069 458 

Hornbach

1 030 573 

Kika

1 015 113 

Porsche Slovakia

945 145 

Zoznam

908 305 

Peugeot Slovakia

893 907 

Prvá stavebná sporiteľňa

807 726 

 

 

Zdroj: TNS Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. máj 2025 19:11