Pýtali sme sa médií
1. Aké online formáty inzercie považujú médiá v súčasnosti za zaujímavé z hľadiska kreativity?
2. Aké sú trendy, nové biznis modely vo forme inzerovaní?
Viac aj o tom, ako médiá vidia potenciál Real Time Biddingu u nás, sa dočítate v marcovej prílohe Digital (str. 25 – 26).
Michal Razim
Riaditeľ Centra interaktivity TV Markíza
1. V poslednom čase sú to najmä špeciálne bannerové formáty sidekick, videobannery a tiež vzájomné interaktívne prepájanie banneru s video reklamou v rovnakej impresii.
2. Na Slovensku určite RTB (real time bidding), ktorý predstavuje určitú renesanciu display reklamy nakupovanej na impresie.
Roman Fülöp
obchodný riaditeľ
Ringier Axel Springer Slovakia
1. Najvyužívanejšou formou dnes sú formáty Fireplace (inde označované ako branding, príp. gate), kde poskytujú dostatočný priestor pre kreatívu. Kedže zo všetkých strán obopínajú stránku, tak sa aj kreatíva dá tomu prispôsobiť.
2. Dnes čoraz viac klientov pozerá na jednotkovú cenu oslovenia užívateľa, takže postupne prevláda nákup väčšieho počtu zobrazení, napríklad spomínaného formátu Fireplace, kde je jednotková cena veľmi nízka - pri veľkých portáloch sa jedná o zásah nad milión užívateľov za veľmi krátke obdobie.
Radoslav Augustín
head of online projects
electronic publishing department
SME.sk group, Petit Press
Zaujímavé sú bannerové formáty IAB Rising stars, teda bannerová reklama, ktorá odstraňuje bariéru kliku na stránku zadávateľa. Pohľad na banner sa tak mení. Už to nie je reklama, na ktorú treba kliknúť a dostanem sa napr. na microsite, ale samotný banner je microsite. S exemplárnymi formátmi sme pracovali už pri našej kampane k 2. mil RU.
Martin Mác
managing director
Zoznam.sk
1. Kreativita vychádza z požiadaviek klienta. V minulosti sme predstavili klientom nové kreatívne riešenia, ktorých cieľom bolo priniesť nový reklamný priestor určený pre lepšiu komunikáciu značiek na internete (slider – možnosť vkladania fotografií, videí alebo interaktívnych grafov priamo do reklamného formátu), ale nestretli sa s veľkým záujmom. Zatiaľ sú v 90 % využívané štandardné modely. Z nášho uhlu pohľadu je však dôležitejšia efektivita reklamy a konverzie a naším cieľom je, aby bol akýkoľvek reklamný formát na Zoznam-e efektívny. Veľmi dobre fungujú formáty, ktoré sú umiestnené v „pozadí“ produktu – podfarbenie stránok. Tento formát používateľov nevyrušuje, dostanú sa k informáciám, ktoré hľadajú, zároveň stále pôsobí podprahovo.
2. V prípade Zoznamu je to v prvom rade zvyšovanie podielu priamych klientov na našich aktivitách. Na biznis modeli a úspechu kampane sa podieľajú obidve strany, klient aj médium. Vytváraním nových zdrojov príjmov diverzifikujeme riziko z prípadného výkyvu príjmov. Ide o nový spôsob speňaženia nášho portfólia od menších klientov. Okrem toho sa sústreďujeme na zvyšovanie podielu príjmov z mobilných platforiem.

