Funguje už aj call centrum a informačná kampaň.
Podľa vyjadrenia generálneho riaditeľa Václava Miku je to téma, ktorá v týchto dňoch telerozhlas zamestnáva najviac. Týka sa zníženia alebo odpustenia úhrady pre poberateľov dôchodkov, sociálne znevýhodnené a zdravotne postihnuté osoby, ktoré sú zákonom presne vymedzené. Zároveň zákon stanovuje, že nárok na zníženie alebo oslobodenie vzniká takémuto platiteľovi až po oznámení a preukázaní skutočností zakladajúcich oslobodenie od platenia úhrady vyberateľovi úhrady. Stanovený je aj termín na uplatnenie a to do 31. marca.
RTVS dostala za posledné obdobie viac ako 27 tisíc listov a viac ako 13 tisíc emailov so žiadosťami o úľavu z poplatku. Podľa slov ekonomickej riaditeľky Radky Doehringovej nie je v silách odboru, ktorý má osem zamestnancov, stihnúť vybaviť všetky žiadosti. Z tohto dôvodu bolo zriadené externé „call“ centrum a RTVS predĺžila termín uplatnenia žiadosti o úľavu do 30. júna. Nový termín uvádza aj v informačnej kampani. Táto ústretovosť voči občanom stojí RTVS mesačne viac ako deväť tisíc eur na pokrytie nákladov „call“ centra.
Realizáciou úhrad za služby verejnosti poskytované Rozhlasom a televíziou Slovenska sa preto zaoberala Rada RTVS aj na dnešnom zasadnutí. Takzvané koncesionárske poplatky ostávajú v platnosti aj pre rok 2013, ich mesačná výška je 4,64 eur. Zrušenie týchto poplatkov od januára 2013 presadila ešte koalícia Ivety Radičovej s tým, že financovanie verejnoprávneho média bude riešené príspevkom zo štátneho rozpočtu.
Zdroj: TASR, mia