StoryEditor

136 dní televíznej reklamy

24.10.2012, 14:57
Vývoj reklamného trhu za prvých deväť mesiacov 2012.

Za prvých 9 mesiacov tohto roka minuli zadávatelia na reklamu takmer 639 mil. eur. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia. Zatiaľ najsilnejším mesiacom bol apríl, hneď za ním nasleduje september.

 

Ako znázorňuje graf nižšie, v porovnaní s rokom 2011 vzrástli výdavky do reklamy za prvých 9 mesiacov tohto roka o viac ako 10%.

Najrýchlejšie rástli výdavky do reklamy v tv (17 %) a v kinách (13,7%). Celkovo bolo vo všetkých slovenských televíziách za prvých deväť mesiacov tohto roku odvysielaných až 136 dní (3 273 hodín) reklamy.

 

Pokles reklamných investícií zaznamenali printové médiá – ako noviny (-0,3%) tak aj časopisy (-3,4%).

 

Mediatyp

 

1-9 2012 adspend  in €

 

1-9 2012 share

 

% change 1-9 2012 vs 1-9 2011

 

tv

 

402 223 665 €

 

63,0%

 

17,0%

 

Časopisy

 

64 865 781 €

 

10,2%

 

-3,4%

 

Rádio

 

57 222 324 €

 

9,0%

 

5,9%

 

Outdoor

 

56 552 197 €

 

8,9%

 

1,0%

 

Noviny

 

55 295 251 €

 

8,7%

 

-0,3%

 

Kiná

 

2 625 313 €

 

0,4%

 

13,7%

 

Total Adspends

 

638 784 531 €

 

100,0%

 

10,4%

 

 

10 najväčších zadávateľov minulo na reklamu 22% celkových výdavkov do reklamy. Najväčším zadávateľom reklamy je Slovak Telekom, ktorý medziročne zvýšil výdavky do reklamy o 25%. Lidl, ktorý sa v rebríčku TOP 10 zadávateľov umiestnil na 6. mieste, zaznamenal najväčší medziročný nárast reklamných investícií (39%).

Do Top 10-ky sa dostali všetci 3 mobilní operátori, najväčší hráči FMCG segmentu, jedna automobilka a jedna banka. Spoločnosť Procter&Gamble, ako jedna z veľkých hráčov v segmente rýchloobrátkového tovaru, sa medzi TOP 10 zadávateľov nedostala (12.miesto).

 

Poradie

 

Zadávateľ

 

total adspend 1-9 2012

 

% change

1-9 2012 vs 1-9 2011

 

1

 

Slovak Telekom

 

30 283 108 €

 

24,8%

 

2

 

Orange

 

21 322 922 €

 

-5,1%

 

3

 

Unilever

 

16 062 083 €

 

15,1%

 

4

 

Henkel

 

13 986 696 €

 

-13,7%

 

5

 

Telefónica

 

12 281 294 €

 

26,1%

 

6

 

Lidl

 

10 035 917 €

 

39,1%

 

7

 

Nestle

 

9 648 931 €

 

36,7%

 

8

 

L'Oreal

 

9 387 303 €

 

-1,8%

 

9

 

Škoda

 

9 334 599 €

 

26,4%

 

10

 

Slovenská sporiteľňa

 

8 772 180 €

 

3,2%

 

 

Zdroj: TNS Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. december 2025 20:26