Prinášame nový seriál s názvom Týždeň s... . V seriáli vždy v piatok jeden zástupca brandže zhodnotí uplynulý týždeň. Dozviete sa tak, čo nové sa v danej firme, organizácii, médiu alebo agentúre za posledný týždeň udialo.
Pionierom je Martin Mác, managing director v Zoznam.sk. Prečítajte si, čo jemu uplynulých päť dní prinieslo.
Viditeľnosť kampane pôjde bokom
Uvažoval som nad tým, ako zhodnotiť taký krátky čas, ako je jeden týždeň, keďže v prevažnej miere uvažujem v dlhších časových horizontoch. Vybral som teda len niekoľko postrehov.
Za najzásadnejší okamihy uplynulého týždňa považujem priebežné výsledky z prebiehajúcich rokovaní s mediálnymi agentúrami. Získali sme reálny pohľad na to, čo môžeme očakávať v roku 2013 a ktoré mediatypy a produkty z nášho portfólia sú relevantné. Počas týchto stretnutí som sa ešte výraznejšie utvrdil v názore, že pri výbere umiestnenia kampaní rozhoduje kvalita portfólia viac, než čokoľvek iné. Kľúčovým ukazovateľom sa stanú konverzie a nie pocit „viditeľnosti“ kampane.
Ďalším poznaním je, že miera nezamestnanosti má významným dopad na mediálny trh. Následkom bude zmena štruktúry komunikácie. Viac začnú fungovať hardsellingové kampane a menej tie imidžové.
Na záver ma zaujalo, ako dokáže počasie zamávať s návštevnosťou médií. Uplynulý týždeň používatelia horúčkovito vyhľadávali informácie súvisiace s kalamitou na Slovensku. Tu je vidieť evidentná sila internetu, ľudia chcú mať informácie na dosah a aktuálnosť sa stáva kľúčová. Aj v tomto „súboji“ v porovnaní s inými mediatypmi jednoznačne víťazí internet.
Ostáva sa už len zamyslieť nad tým, ako to monetizovať...