Nový zákon zakazuje reklamy, ktoré prekročia úroveň vysielania o viac ako dva decibely.
V Spojených štátoch by mali byť minulosťou hlasné televízne reklamy, vstupuje totiž do platnosti nový zákon, ktorý to nariaďuje. Američania si na príliš "urevané" reklamy sťažovali prakticky od začiatku televízneho vysielania v krajine. Podľa nových pravidiel nesmie hlasitosť reklám prekročiť úroveň ostatného vysielania o viac ako dva decibely.
"Ľuďom sa nepáči, keď na ne niekto kričí zakaždým, keď program preruší stimul k nákupu nového dezodorantu," povedal televíznej stanici CNBC Joel Kelsey z organizácie Free Press, ktorá sa zaoberá médiami.
Hlasitosť reklám doteraz v Spojených štátoch obmedzovala iba vnútorné pravidlá jednotlivých staníc, ktorá bola nastavená tak, aby sa zabránilo poškodeniu ich zariadenia. Strop bol zvyčajne stanovený na základe zvukových efektov, ako sú výstrely či výbuchy. Tvorcovia reklám ale nezriedka svoje spoty dodávali tak hlasné, ako keby išlo o 30 sekúnd trvajúcu explóziu.
Samotné televízne stanice zmenu vítajú. Hlasná reklama mohla divákov donútiť k tomu, aby siahli po diaľkovom ovládaní a snažili sa ju stlmiť. "A hneď vedľa tlačidiel pre úpravu hlasitosti sú tlačidlá pre zmenu kanálu," podotkol Joe Addalia zo spoločnosti Hearst Television, ktorá v USA vlastní približne 30 televíznych staníc.
Zdroj: Stratégie