Vernostné karty vlastní až 83 % slovenskej populácie - hlavne ženy a obyvatelia Bratislavského kraja.
Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý uskutočnila agentúra TNS Slovakia v júli tohto roku na reprezentatívnej vzorke 500 respondentov.
V priemere vlastnia Slováci 3 vernostné karty.
Medzi najvyužívanejšie vernostné karty patria karty obchodných reťazcov, v ktorých ľudia najčastejšie nakupujú.
Približne tri štvrtiny (72 %) všetkých vlastníkov vernostných kariet využíva kartu Club Card obchodného reťazca Tesco.
S výrazným rozdielom nasleduje využívanie ostatných lojalitných kariet.
Štvrtina (26 %) opýtaných používa kartu Coop Jednota a pätina (21 %) Billa kartu.
Medzi ďalšie často využívané karty patria aj DM karta (16 %), vernostné karty lekární (12 %), Shell (8 %), Dráčik, Dr. Max (obe po 6 %) a Orange (5 %).
Kartu predajne Dráčik alebo vernostné karty lekární vlastnia predovšetkým ľudia vo veku 30-39 rokov.
Ženy vlastnia hlavne kartu Drogerie DM Markt a muži čerpacej stanice Shell.
Kartu obchodného reťazca Coop Jednota vlastnia hlavne starší ľudia (viac ako 50 roční), obyvatelia Trnavského a Nitrianskeho kraja.
Takmer všetci tí, ktorí vernostné karty využívajú, zhodne tvrdia, že sa ich určite vyplatí využívať (86 %) a že ich aj aktívne využívajú (86 %). Väčšina vlastníkov vernostných kariet (87 %) nosí karty, ktoré používa, vždy pri sebe. V predajniach tieto karty predkladá automaticky a nečaká na vyzvanie predavačky k predloženiu karty 81 % vlastníkov týchto kariet.
Ktoré vernostné karty využívate? (v %)
TNS Slovakia, júl 2012, N = 414
Iba tí respondenti, ktorí využívajú vernostné karty
Respondenti mali možnosť uviesť viac odpovedí
Ostatné karty uviedlo menej ako 2 % respondentov.
O prieskume:
Prieskum realizovala agentúra TNS Slovakia prostredníctvom internetu. Vzorka 500 respondentov je reprezentatívna pre populáciu Slovenska vo veku 15 - 65 rokov z hľadiska veku, vzdelania, veľkosti miesta bydliska a kraja. Terénna fáza výskumu sa uskutočnila v júli 2012.
Zdroj: TNS Slovakia

