StoryEditor

Kto navštevuje zápasy KHL?

30.07.2013, 15:06
Po tom, ako sa stal HC SLOVAN súčasťou Kontinentálnej hokejovej ligy, sa profil jeho fanúšika a návštevníka zápasov rapídne zmenil.

 „V priebehu sezóny sme si všimli veľký rozdiel v profile návštevníkov zápasov Slovana. Evidovali sme napríklad viac žien, viac detí s rodičmi, tiež návštevnosť z celého Slovenska i okolitých krajín. To boli hlavné impulzy pre to, aby sme prostredníctvom prieskumu zistili, kto sú naši aktuálni fanúšikovia, aký je ich profil. Naším cieľom bolo zároveň získať argumenty pre nastavenie cien a služieb pre sezónu 2013/2014, pre rokovania s reklamnými partnermi a pre komunikáciu s verejnosťou,“ približuje motiváciu klubu Maroš Krajči, generálny manažér HC SLOVAN.

Keďže športové kluby na Slovensku na prieskum takýchto rozmerov finančné prostriedky nemajú, enormný záujem o domáce zápasy Slovana v KHL, ktorý klub prinútil prejsť z tradičných foriem predpredaja vstupeniek na systém elektronických aukcií cez ticketportal, celý proces uľahčil. Existoval totiž elektronický kontakt na majiteľov permanentiek a vstupeniek. Prostredníctvom online zberu dát tak prieskumná agentúra AKO zisťovala spätnú väzbu návštevníkov zápasov KHL, ich motivácie návštev, názory, potreby a hlavne štruktúru reálnych fanúšikov. Agentúra oslovila 16-tis. respondentov. Návratnosť bola takmer 5-tis., v pomere tisíc majiteľov permanentiek a 4-tisíc účastníkov aukcií. Z každej zo skupín sa vrátila približne tretina dotazníkov. Prieskum bol realizovaný v marci tohto roka.

Vzhľadom na to, že vstupenky na zápasy KHL sa momentálne kupujú výlučne v aukcii a jedným z rozhodujúcich kritérií je ekonomická sila kupujúceho, mení sa sociodemografická štruktúra návštevníkov. Ide o veľmi bonitných ľudí, drvivá väčšina (70 %) je v produktívnom veku s vysokoškolským vzdelaním.

Viac sa dočítate v júlových Stratégiách.

 

Zdroj: rm

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. november 2025 22:19