StoryEditor

Prečo ľudia neveria marketérom

19.06.2013, 10:20
Lisa Donohue zo Starcomu a Steven Althaus z BMW Group o tom, čo značky čaká a prečo by sa mali správať ako ľudské bytosti.

Podľa výskumu, ktorý bol prezentovaný v Cannes, najviac uznávané profesie sú učitelia a inžinieri. Marketéri boli medzi poslednými, spolu s hercami a politikmi. Ako to zmeniť?

 

 

 

 

 

Prečo ľudia neveria marketérom?

Steven F. Althaus, Brand Management, BMW, Marketing Services: „Marketéri boli vždy vnímaní ako tí, ktorí mali iba veľa rečí. Ak však budú spolupracovať s agentúrou a nadviažu s ňou hlbší vzťah, môžu to zmeniť.“ 

 

Čo by mali marketéri zmeniť?

Lisa Donohue, CEO, Starcom USA: „Marketéri by mali viac rozmýšľať v intenciách spotrebiteľov a zabudnúť na delenie marketingu na tradičný a netradičný spôsob komunikácie. Dnes ide osobný kontakt so spotrebiteľom, o skúsenosť. A je tu predsa digital!“

 

Značky často utŕžia kritiku, že začínajú byť príliš agresívne. Dá sa s tým niečo robiť?

Lisa Donohue: „Klienti často premýšľajú, ako využiť mediálne kanály, ktoré majú k dispozícií. Rozmýšľajú, ako povedať svoj príbeh vo videu, ako ho povedať v digitále, ako ho povedať v ATL priestore. Naopak, mali by však toto všetko spojiť. Iba tak dosiahnu integrovanosť.“

 

Aká budúcnosť čaká marketing a čo sa od neho očakáva?

Lisa Dohohue: „Mali by sme prestať kategorizovať, prestať rozmýšľať o kanáloch, ktorými môžeme komunikovať a začať premýšľať o tom, ako povieme náš príbeh a ako povieme spotrebiteľom o hodnotách, ktoré vyznáva naša značka. Až potom môžeme nadviazať s nimi vzťah. Značky sú ako ľudská bytosť. Majú svoje chyby. Našťastie ich môžu v dnešnej dobe ľahko napraviť, no musia byť rýchle.“

 

Big data – ovládnu marketing v budúcnosti?

Lisa Dohohue: „Absolútne, dáta nám povedia, koľko sme schopní ešte do značky investovať, dávajú nám prehľad, vďaka nim môžeme personalizovať komunikáciu.“

 

Myslíte si, že aj výskum za päť rokov pomôže marketingu? A v čom? Ako sa zmení marketing o päť rokov?

Lisa Dohonue: „Predovšetkým musíme zmeniť to, ako ľudia vnímajú marketérov a vôbec marketingovú komunikáciu. Je smutné, že ju vidia ako agresívnu, či otravnú.“

Steven F. Althasu: „O päť rokov sa nebudeme učiť na úspešných case studies, ako je tomu dnes. Už to nebudú príklady perfektne zvládnutej komunikácie. Značky sa začnú správať ako ľudia, priznajú svoje chyby a to z čoho sa budeme učiť, budú práve chyby a pády. Naše vlastné ale aj iných značiek. Marketéri sa budú viac držať pri zemi, budú čestnejší a nebudú mať zábrany povedať, že niečomu nerozumejú, ak tomu nerozumejú.

 

Čo teda spotrebitelia očakávajú od značiek?

Steven F. Althaus: „Že priznajú, že sú ako oni – ako ľudia.“

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. november 2025 22:51