Podľa výskumu, ktorý bol prezentovaný v Cannes, najviac uznávané profesie sú učitelia a inžinieri. Marketéri boli medzi poslednými, spolu s hercami a politikmi. Ako to zmeniť?
Prečo ľudia neveria marketérom?
Steven F. Althaus, Brand Management, BMW, Marketing Services: „Marketéri boli vždy vnímaní ako tí, ktorí mali iba veľa rečí. Ak však budú spolupracovať s agentúrou a nadviažu s ňou hlbší vzťah, môžu to zmeniť.“
Čo by mali marketéri zmeniť?
Lisa Donohue, CEO, Starcom USA: „Marketéri by mali viac rozmýšľať v intenciách spotrebiteľov a zabudnúť na delenie marketingu na tradičný a netradičný spôsob komunikácie. Dnes ide osobný kontakt so spotrebiteľom, o skúsenosť. A je tu predsa digital!“
Značky často utŕžia kritiku, že začínajú byť príliš agresívne. Dá sa s tým niečo robiť?
Lisa Donohue: „Klienti často premýšľajú, ako využiť mediálne kanály, ktoré majú k dispozícií. Rozmýšľajú, ako povedať svoj príbeh vo videu, ako ho povedať v digitále, ako ho povedať v ATL priestore. Naopak, mali by však toto všetko spojiť. Iba tak dosiahnu integrovanosť.“
Aká budúcnosť čaká marketing a čo sa od neho očakáva?
Lisa Dohohue: „Mali by sme prestať kategorizovať, prestať rozmýšľať o kanáloch, ktorými môžeme komunikovať a začať premýšľať o tom, ako povieme náš príbeh a ako povieme spotrebiteľom o hodnotách, ktoré vyznáva naša značka. Až potom môžeme nadviazať s nimi vzťah. Značky sú ako ľudská bytosť. Majú svoje chyby. Našťastie ich môžu v dnešnej dobe ľahko napraviť, no musia byť rýchle.“
Big data – ovládnu marketing v budúcnosti?
Lisa Dohohue: „Absolútne, dáta nám povedia, koľko sme schopní ešte do značky investovať, dávajú nám prehľad, vďaka nim môžeme personalizovať komunikáciu.“
Myslíte si, že aj výskum za päť rokov pomôže marketingu? A v čom? Ako sa zmení marketing o päť rokov?
Lisa Dohonue: „Predovšetkým musíme zmeniť to, ako ľudia vnímajú marketérov a vôbec marketingovú komunikáciu. Je smutné, že ju vidia ako agresívnu, či otravnú.“
Steven F. Althasu: „O päť rokov sa nebudeme učiť na úspešných case studies, ako je tomu dnes. Už to nebudú príklady perfektne zvládnutej komunikácie. Značky sa začnú správať ako ľudia, priznajú svoje chyby a to z čoho sa budeme učiť, budú práve chyby a pády. Naše vlastné ale aj iných značiek. Marketéri sa budú viac držať pri zemi, budú čestnejší a nebudú mať zábrany povedať, že niečomu nerozumejú, ak tomu nerozumejú.
Čo teda spotrebitelia očakávajú od značiek?
Steven F. Althaus: „Že priznajú, že sú ako oni – ako ľudia.“

