Spoločnosť Metro, ktorá svoj projekt predstavila dnes, v rámci konceptu Môj obchod ponúka malým predajniam balík marketingovej podpory založený na jednotnej identite a aktívnej obchodnej spolupráci s veľkoobchodom. Sieť predajní Môj obchod dnes združuje už viac ako 70 nezávislých majiteľov obchodov s potravinami a rozličným tovarom po celom Slovensku. Koncept, ktorý Metro spustilo na jeseň 2012 stavia na spoločnej, ľahko rozpoznateľnej značke a zahŕňa základné POS materiály i pracovné oblečenie na zatraktívnenie predajnej komunikácie. Pilierom spolupráce Metro s vybranými maloobchodníkmi je letáková podpora a akciové ponuky na vybraný tovar, ktorý sa následne v predajniach Môj obchod ponúka koncovým zákazníkom. „Maloobchodníci tvoria tretinu našich obratov – s ich úspechom je spätý aj úspech veľkoobchodu Metro. Je pre nás preto logické snažiť sa neustále prichádzať s novými produktmi a službami, ktoré im uľahčia podnikanie,“ hovorí Peter Radobický, manažér Metro Cash & Carry SR pre segment nezávislých predajcov. Môj obchod je tak prirodzeným pokračovaním doterajších aktivít, v rámci ktorých Metro maloobchodníkom poskytovalo napríklad poradenstvo a vzdelávanie.
Iniciatívu Metro vítajú aj samotní maloobchodníci zapojení do projektu. „Vďaka Aliancii Môj obchod sa nám podarilo zastaviť pokles tržieb a dokonca sme medziročne narástli o 14 percent. Po odporúčaných úpravách vyzerá môj obchod oveľa lepšie, čo ocenili hlavne zákazníci,“ hovorí Ján Kučera z potravín Marpo v Kysuckom Novom Meste. Podobnú skúsenosť má Zdenka Václavová z potravín Zdenka v Tomášove: „Mne Môj obchod pomohol zvýšiť predaje o 20 percent a veľké plus vidím aj v podpore, ktorú Metro poskytuje – odlišujem sa a ľudí láka zvedavosť.“
Projekt Môj obchod úspešne funguje aj v ďalších krajinách, kde spoločnosť Metro pôsobí. Najbližšie predajne možno nájsť napríklad v Poľsku pod názvom Odido a v Českej republike ako Můj obchod.
Zdroj: rm