Rozhlas a televízia Slovenska bude aj na jeseň pokračovať v rovnakom koncepte grafiky Jednotky a Dvojky ako doposiaľ. Pre Stratégie uviedla, že sa jej osvedčil.
Súčasný jarno-letný vizuál televíznych kanálov RTVS nadväzuje na vianočnú sériu. Pred nasadením nebol testovaný, no podľa RTVS naňho dostáva pozitívne ohlasy. "Čo sa týka jesene, budeme pokračovať v nastavenom koncepte a na Vianoce pripravujeme pre našich divákov prekavapenia," hovorí PR oddelenie. Od septembra teda prinesie jesenné motívy, ale v rovnakom štýle pop-up 3D leporela ako doteraz.
Cieľom vizuálu je podľa RTVS "vyvolať emócie a osloviť širšiu divácku, ale aj poslucháčsku základňu", a to prostredníctvom odlišného umeleckého prístupu. Jednotka sa sústredí na prežívanie rôznych životných situácií v rodine a medzi priateľmi v kombinácii so pohľadmi na Slovensko, Dvojka zase na jednotlivca a jeho záujmy.
Vizuál vznikal interne, v Sekcii marketingu a komunikácie a na oddelení Kreatívy RTVS, pričom RTVS spolupracovala aj so štúdiom Vertex Creation. Podieľali sa na ňom Róbert Bunča, Filip Németh, kreatívny riaditeľ Milana Prekopa a koordináciu zastrešila Dominika Šulková. Réžiu mal na starosti Marián Villaris.
Zhodnotenie autorov konceptu
Milan Prekop, kreatívny riaditeľ RTVS: "Pop up-ový princíp asociatívne navodzuje pocit sprievodcu vysielaním, ktorý svojou prirodzenosťou a animačnými možnosťami otvára širokú škálu variácií a možnosti originálnej brandovej komunikácie. Pop- up spája zážitky z detstva a kultúrnej tradície ako niečo hravé, pestré, výtvarne a animačne variabilné. Je to listovanie v mikro príbehoch a emóciach v bežných situáciách. Verejnoprávny priestor v grafike identu nemá ambíciu byť vyzývavý a afektovaný, ale skôr má navodiť atmosféru rovnováhy a pokoja."
Daša Matušíková, riaditeľka sekcie marketingu a komunikácie: "Pri príprave identu sme chceli prísť s niečím novým a zároveň zostať divákovi emocionálne nablízku. Hľadali sme cestu, ako nadviazať na kreatívny koncept z Vianoc, s prihliadnutím na profiláciu programovej štruktúry Jednotky a Dvojky. V našich divákoch sme chceli vyvolať príjemný pocit tepla a pohody prostredníctvom televíznej obrazovky a vysielania RTVS. Cez zaujímavé výtvarné stvárnenie a princíp POP-UP (3D leporelo) spoločne pracujeme na vytvorení emócií , a tým aj diváckeho návyku."
Režisér Marián Villaris: "Pomaly a trpezlivo sme preosievali nápady, až vykryštalizovali jednotlivé mikropríbehy - krehké ikonické obrazy zachytávajúce pekný okamih, myšlienku, situáciu. Bol to jeden z najzaujímavejších projektov v mojej praxi, hoci nevznikal ľahko. Ako najvďačnejšia sa ukázala cesta, pri ktorej sa spojili tri veci: klasická ručná maľba, technika skladania papiera a digitálna 3d animácia. Výtvarnú stránku si výborne zastal slovenský umelec a majster animovaného filmu Boris Šima. Veľa času sme strávili analýzou papierových skladačiek, vytvárali sme rôzne modely pomocou nožníc a lepidla. Najťažšou úlohou však bolo, prerozprávať pomocou maľovaných postáv typické situácie, ktoré sme vymýšľali na spoločných stretnutiach. Mne osobne sa najviac páči, že hrdinom mikropríbehov je obyčajný človek, divák. Pripomenuli sme, že krása môže byť v obyčajných veciach, že každý má schopnosť premeniť svoj bežný deň na magický moment.
Všetky videá súčasnej grafiky nájdete na YouTube.
https://www.youtube.com/watch?v=MUqoLCJUcV4&feature=share&list=PLyVNKqkkebeFria_PdaQY9j30iQ5443xj
https://www.youtube.com/watch?v=VS5mTxnoECw&feature=share&list=PLyVNKqkkebeFria_PdaQY9j30iQ5443xj
https://www.youtube.com/watch?v=xPzpT2e1jUw&feature=share&list=PLyVNKqkkebeFria_PdaQY9j30iQ5443xj
https://www.youtube.com/watch?v=TrvNCPdsHSU&feature=share&list=PLyVNKqkkebeFria_PdaQY9j30iQ5443xj
https://www.youtube.com/watch?v=r1PT6ednTBQ&feature=share&list=PLyVNKqkkebeFria_PdaQY9j30iQ5443xj
https://www.youtube.com/watch?v=ysbbjFemfUs&feature=share&list=PLyVNKqkkebeFria_PdaQY9j30iQ5443xj
https://www.youtube.com/watch?v=lbJFtipFVZc&feature=share&list=PLyVNKqkkebeFria_PdaQY9j30iQ5443xj
https://www.youtube.com/watch?v=RA4IFioBOs8&feature=share&list=PLyVNKqkkebeFria_PdaQY9j30iQ5443xj
Zdroj: ik