Zábery z dokumentu One Direction: This Is Us
StoryEditor

One Direction chce preraziť v kinách. Aj slovenských

09.07.2013, 00:05
Najúspešnejšia skupina súčasnosti pripravuje debut na filmovom plátne. Čoskoro bude mať premiéru ich hudobný dokument One Direction: This Is Us.

Značka One Direction prekročí hranice hudobnej branže. Britsko-írska chlapčenská skupina, ktorá má za sebou dva albumy a úspešný prienik na americký trh, prichádza do kín.

Spoločnosť Sony využije divácky najsilnejšie letné obdobie a uvedie prvý celovečerný film o súčasných tínedžerských hviezdach. Dokument One Direction: This Is Us bude mať v USA premiéru v auguste a dostane sa aj na Slovensko.

One Direction patria k najpredávanejším na svete: ich album Up All Night bol podľa IFPI minulý rok celosvetovo tretím najlepším so 4,5 miliónmi predaných kusov a Take Me Home štvrtým so 4,4 miliónmi. V Amerike už majú dva hity, ktoré sa umiestnili v top 10 rebríčku hitparády Billboard Hot 100 (What Makes You Beautiful a Live While We're Young). Sú úspešným marketingovým produktom s dobrým cielením na mladých. Jednou z ich posledných aktivít je spolupráca s firmou Hasbro, ktorá vytvorila ich spievajúce figúrky.

Dokument One Direction: This Is Us (1D3D) príde do amerických kín až 30. augusta, no už teraz má za sebou prvé úspechy. Trailer k filmu si podľa The Hollywood Reporter za prvý týždeň pozrelo 6,8 milióna ľudí, debutoval teda na prvej priečke. Promo filmu podporí aj vydanie novej piesne Best Song Ever.

Dokument One Direction: This Is Us sa dostane aj na Slovensko. Distribuovať ho bude spoločnosť Itafilm, ktorá plánuje jeho slovenskú premiéru na 5. septembra. V kinách bude premietaný s titulkami a aj v 3D obrazovom formáte. Televízne práva vlastní spoločnosť Sony Pictures Television International, ktorá najviac obchoduje s Markízou.

Na Slovensku dosiahla skupina One Direction najlepšie umiestnenie v hitparádach so skladbou One Way Or Another (Teenage Kicks), a to dvakrát 14. miesto v týždennej hranosti podľa IFPI.

 

One Direction: This Is Us

Žáner: hudobný dokument
Pôvodný jazyk: anglický
Filmové štúdio: TriStar Pictures
Distribúcia v SR: Itafilm
Réžia: Morgan Spurlock
Účinkujú: Niall Horan, Zayn Malik, Liam Payne, Harry Styles, Louis Tomlinson
Producenti: Morgan Spurlock, Ben Winston, Adam Milano, Simon Cowell
O čom to je: Sledujte chlapčenskú skupinu One Direction počas jedného roka, v ktorom sa vydali na svetové turné

 

Podobný postup - najskôr preraziť v hudodnej brandži a potom využiť svoju popularitu na filmovom plátne - v minulosti zvolil aj tínedžerský spevák Justin Bieber. V roku 2011 sa dostal do kín jeho dokument Never Say Never. Náklady sa odhadujú na 13 miliónov dolárov, no len v USA zarobil film podľa IMDb 73 miliónov.

Ďalšia skupina úspešná u mladých The Wanted sa na filmové plátno zatiaľ nedostala, no v čase príprav nového albumu spolupracuje s americkou káblovou televíziou E! Tá v lete vysiela reality dokument The Wanted Life. Sledovanosť je vlažná, relácia podľa The Hollywood Reporter slabo dedí po šou Kardashianky a ich rodina (Keeping Up With the Kardashians).

http://youtu.be/C0I9ikjQtuI

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. november 2025 13:50