Peter Mertus
StoryEditor

Ako vidí Peter Mertus budúcnosť slovenskej tlače

02.07.2013, 11:33
Generálny riaditeľ Ringier Axel Springer Slovakia pre Stratégie povedal, či je na trhu priestor na vznik nových titulov.

Je slovenský printový trh nasýtený, alebo stále existuje priestor pre vznik nových titulov? Stratégie sa opýtali šéfa vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia, ktoré má v portfóliu najpredávanejší slovenský denník Nový Čas a desiatku ďalších titulov. "Priestor na vznik nových titulov je, ale záleží od vydavateľa, čo od titulu očakáva. Určite to však nebudú masové tituly, ktoré by významne akumulovali zisky. Nové tituly budú skôr z úzko špecializovaných oblastí, s predajom medzi 3 000 - 8 000 predaných výtlačkov a na to aby bol ziskové sa musí cena pohybovať medzi 3-4 eurami," myslí si Peter Mertus.

"Práve Geo spadá do tohto segmentu úzko špecifikovaných magazínov a od uvedenia na trh sa úspešne rozbehol, v princípe je ziskový a má slušný potenciál na našom trhu aj do budúcnosti," zhodnotil Mertus titul, ktorý má spomedzi portfólia Ringier Axel Springer najmenšie predaje. V roku 2013 (január až apríl) sa z neho priemerne predávalo 7 980 kusov podľa oficiálneho auditu ABC SR.

Aké zmeny nastali v slovenských médiách a ako ich hodnotí brandža, sa dočítate v prílohe Mediálne agentúry a médiá 2013. Je súčasťou júnových Stratégií, ktoré práve vychádzajú.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. december 2025 06:53