Majstrostvá sveta v hokeji priniesli Jednotke RTVS nadpriemery aj po vypadnutí Slovenska zo šampionátu. Stanica dosiahla týždenný trhový podiel 12,5 % v 12+, čo je vzhľadom na jej 9,0-percentný sezónny priemer úspech.
Nedeľný finálový zápas Švajčiarsko - Švédsko videlo v hlavnom vysielacom čase priemerne 600 tisíc divákov a aj v konkurencii SuperStar zabezpečil Jednotke výborný podiel 29,3 %. K celotýždennému výkonu Jednotky prispeli aj tradičné piliere: sobotná Pošta pre teba (323 tisíc divákov v 12+, podiel 18,3 %), Milujem Slovensko (281 tisíc/14,4 %) alebo Nikto nie je dokonalý (271 tisíc/12,9 %).
Jednotka však medzitýždenne klesla: dôvodom je menej hokejových zápasov so slovenskou účasťou v lukratívnych vysielacích časoch. Nezopakovala ani výsledky spred roka: vtedy v poslednom hokejovom týždni (20. týždeň 2012) získala podiel 17,4 %. Vďačila však za to postupu Slovenska do finále: zápas MS v hokeji 2012 o zlato takmer zdolal rekord slovenských peoplemetrov.
Sledovanosť finálových zápasov na RTVS
Fínsko - Švédsko (sobota 18. mája, od 14:55, Jednotka)
1. tretina 179 tisíc/24,4 %
2. tretina 255 tisíc/32,4 %
3. tretina 283 tisíc/33,6 %
priemer 242 tisíc/30,5 %
Švajčiarsko - USA (sobota 18. mája, od 18:55, Dvojka)
1. tretina 159 tisíc/13,1 %
2. tretina 286 tisíc/18,8 %
3. tretina 355 tisíc/19,3 %
priemer 279 tisíc/17,8 %
O bronz USA - Fínsko (nedeľa 19. mája, od 15:55, Dvojka)
1. tretina 168 tisíc/17,1 %
2. tretina 203 tisíc/19,6 %
3. tretina 365 tisíc/30,9 %
priemer 283 tisíc/25,7 %
Finále Švajčiarsko - Švédsko (nedeľa 19. mája, od 20:25, Jednotka)
1. tretina 611 tisíc/28,7 %
2. tretina 616 tisíc/28,0 %
3. tretina 575 tisíc/31,1 %
priemer 600 tisíc/29,3 %
Komerčné stanice Markíza aj Joj medzitýždenne rástli. Markíza dosiahla s pondelkovým Búrlivým vínom trhový podiel 31 % v 12-54, stredajšie Modré z neba malo 34,4 %. Joj zase minulý týždeň nadpriemerne dobre spustila novú sériu šou Mama, ožeň ma!. U mladých, reklamne dôležitých divákov, dosiahla v pondelok po 21:40 podiel 26,5 %.
Trhové podiely v 12-54 a medzitýždenný posun (20. týždeň, celodenne)
Markíza | 22,5 % | + 1,2 |
Joj | 17,8 % | + 1,1 |
Doma | 4,4 % | + 0,1 |
Plus | 4,1 % | + 0,1 |
Dajto | 2,6 % | + 0,1 |
Fooor | 1,2 % | - 0,1 |
Wau | N/A | N/A |
Trhové podiely v 12+ a medzitýždenný posun (20. týždeň, celodenne)
Jednotka | 12,5 % | - 1,2 |
Dvojka | 6,1 % | - 0,3 |
TA3 | 1,4 % | - 0,1 |
Zdroj: Ivan Krasko