"Ako by ste charakterizovali ľudí, ktorí si dnes kupujú v stánku noviny, čítajú si noviny alebo ich predplácajú? Čo si myslíte, čo ich na tom najviac baví? Čo na tom majú radi?" pýtala sa v prieskume spoločnosť TNS Slovakia 500 Slovákov a tí sa vyjadrili nasledovne:
Na prvom mieste si našinec spája ľudí, ktorí ešte aj dnes čítajú noviny, s klasickou vôňou, šuchotaním papiera, pohodlím držať papier v ruke a najmä so zvykom. Takto sa vyjadrila takmer polovica respondentov (45 %). Podľa nich títo ľudia veľmi radi čítajú a preferujú pohodlné čítanie, môžu sa kedykoľvek k textu vrátiť. Takto vidí dnešného čitateľa novín najmä stredná produktívna generácia, t.j. ľudia vo veku 30-49 rokov.
Ako druhý najčastejšie sa vyskytujúci dôvod na kúpu novín je snaha byť lepšie informovaní (23 %). "Ľudia, ktorí čítajú tlač, chcú byť medzi prvými, čo sa niečo dozvedia, chcú mať prehľad, šírší obzor, čerstvé informácie. Veľmi pekne to vyjadril jeden z respondentov prieskumu: Čítanie novín podporuje lepšie pochopiť súvislosti dnešnej doby,” povedala Tatiana Böhmerová, Client Partner Senior pre mediálny biznis v TNS Slovakia. Ak sa pýtame našich najstarších obyvateľov z prieskumu (50 rokov a viac) o tom, čo si myslia o ľuďoch, ktorí dnes čítajú noviny, práve toto je ich argument. Zrejme je to aj dôvod na kúpu novín práve pre túto staršiu generáciu.
Necelých 16 % Slovákov si nevie vybaviť žiaden dôvod, prečo ľudia dnes kupujú noviny. A takmer 13 % ľudí si myslí, že dnešní kupujúci novín sú najmä ľudia, ktorí hľadajú v novinách zábavu, teda senzácie, krížovky, relax, inzeráty, pikošky zo spoločenského diania či klebety. Myslia si to najmä ženy a najmladšia generácia do 30 rokov.
Necelé 4 % opýtaných uviedlo, že títo ľudia asi nemajú internet.
Ako by ste charakterizovali ľudí, ktorí si dnes kupujú v stánku noviny, čítajú si noviny alebo ich predplácajú? (v %)
Zdroj: TNS Slovakia

