StoryEditor

Poznáme vývoj výdavkov do reklamy na hypotéky

19.08.2013, 07:00
Banky za prvých šesť mesiacov tohto roka investovali do reklamy na hypotéky viac ako v celom roku 2012.

Za posledných dva a pol roka (od 1.1.2011 do 30.6.2013) investovali bankové subjekty do reklamy na hypotéky viac ako 42,5 mil. eur. (Tento údaj vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy.)

V roku 2012 minuli banky na inzerovanie hypotekárnych produktov o 40 % menej prostriedkov ako v roku 2011. Vývoj v prvom polroku 2013 naznačuje, že banky sa opäť zamerali na podporu hypoték, keď za prvých šesť mesiacov tohto roka investovali do reklamy viac ako v celom roku 2012 a tiež viac ako v prvej polovici roka 2011.

 

V období od roku 2011 podporilo reklamnou kampaňou predaj hypoték 9 najväčších slovenských bánk.

V tradičnom mediamixe dominuje televízia, do ktorej smeruje v priemere 85 % reklamných rozpočtov určených na propagáciu hypoték. Na print pripadá približne 9 % z celkového mediamixu. Najmenej využívané boli outdoor a rádio.

 

Za dva a pol roka odvysielali slovenské televízie viac ako 33.300 reklám propagujúcich hypotéky. Na obrazovkách tak zabrali 241 hodín televízneho vysielania. Pre propagáciu hypoték využili zadávatelia v najväčšej miere vysielanie JOJ GROUP - celkový objem reklamného priestoru zakúpeného pre inzerovanie hypoték bol o 40 % vyšší ako u MARKÍZA GROUP.

 

Prehľad odvysielaných hypotekárnych spotov podľa TV spoločností

TV spoločnosť

dĺžka reklám v hodinách

JOJ GROUP

137

MARKÍZA GROUP

98

TA3

6

RTVS

1

 

 

V printových médiách zabrala inzercia hypotekárnych produktov dokopy 712 inzertných strán (z toho 265 inzertných strán v časopisoch, 447 inzertných strán v novinách).

Z ponuky časopisov využili banky najviac priestoru v Plus 7 dní, Trende a Živote. Z novín to bol Nový čas, Sme a Hospodárske noviny.

 

TOP 3 printové tituly podľa počtu hypotekárnych inzertných strán

Titul

počet inzertných strán

ČASOPISY

 

   Plus 7 dní

44

   Trend

37

   Život

23

NOVINY

 

   Nový čas

58

   Sme

34

   Hospodárske noviny

32

 
 

Najviac prostriedkov do reklamy hypoték minuli v roku 2011 Slovenská sporiteľňa, Tatra banka a ČSOB. Poradie bánk ostalo nezmenené aj v roku 2012. Prvá polovica roka 2013 naznačuje zmeny, keď o svoj podiel na trhu zabojuje VÚB banka, Prima banka a Sberbank.

 

Prehľad výdavkov do hypotekárnej reklamy 2011 – 6/2013

Zadávateľ

výdavky na reklamu v €*

Slovenská sporiteľňa

10 712 657

Tatra banka

7 565 058

VÚB Banka

6 560 948

ČSOB

6 493 841

Poštová banka

3 614 334

Prima banka

2 648 765

Unicredit Bank

2 276 851

OTP banka

1 634 023

Sberbank

1 089 511

 

* Výdavky vypočítané podľa oficiálnych cenníkov bez zohľadnenia zliav, bonusov a provízií.

 

Prehľad výdavkov do hypotekárnej reklamy v roku 2013 (január až jún)

Zadávateľ

výdavky na reklamu v €*

Slovenská sporiteľňa

3 562 267

Prima banka

2 615 217

VÚB Banka

2 169 707

 

* Výdavky vypočítané podľa oficiálnych cenníkov bez zohľadnenia zliav, bonusov a provízií.

 

Štúdia LifeStyle 2013 spoločnosti TNS Slovakia tiež poukázala na skutočnosť, že dve pätiny Slovákov nemajú vlastné bývanie. Z prieskumu vyplynul aj fakt, že 13 percent Slovákov kúpu bytu, domu alebo víkendovej nehnuteľnosti plánuje. Tieto čísla hovoria o príležitosti pre bankové domy – zúčastniť sa konkurenčného boja o klienta a zvýšiť svoj podiel na trhu.

 

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje  bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia monitoruje 10 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 100 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 240 webových stránok a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

 

Zdroj: TNS Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. jún 2025 08:55